|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۶۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
در اين مسير تامين آزادي‌هاي فردي و جمعي مهم است. دولت براي محقق شدن اين مهم در عرصه سياسي، فرهنگي و اجتماعي، بايد از نهادهاي مدني و اجتماعي كمك بگيرد و آنها را تبديل به بازوي خود براي رسيدن به برنامه‌هايش كند.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم الهه كولايي نوشت:
 
 
دولت یازدهم بر پايه شعارهايي توانست راي مردم را در انتخابات سال٩٢ كسب كند كه ايجاد شرايط مناسب براي تحقق يافتن آن وعده‌ها و برنامه‌ها، نيازمند اجرايي شدن برجام و ايجاد تعامل سازنده با جامعه جهاني است. اينك دولت توانسته يكي از مهم‌ترين وعده‌هايش را محقق كند و با قدرت‌هاي غربي به تفاهم بر سر پرونده هسته‌اي برسد، تا برخي از مشكلات پيش روي اقتصاد ايران را از سر راه بردارد. نكته مهم اما تقويت و تحكيم اجرايي شدن برجام در كشور است. روشن است كه اجراي مناسب آن نيازمند ايجاد زمينه‌هايي در منطقه است. اعتمادسازي منطقه‌اي و كمك به صلح و ثبات در خاورمیانه مي‌تواند اجرايي شدن اين توافق مهم و تاريخي را تضمين كند. موفقيت برجام ارتباط مستقيم با ايجاد زمينه مناسب و همراهي كشورهاي منطقه حساس و پرخطر خاورميانه دارد، بنابراين تكليفي كه امروز و در راه اجرايي شدن برجام پيش روي دولت روحاني قرار دارد ايجاد فضاي مناسب و تعامل سازنده با كشورهاي منطقه، در جهت همراهي آنها با توافق ايران با قدرت‌هاي جهانی است، چراكه پيشبرد آن بدون ايجاد فضاي مناسب منطقه‌اي پاسخگوي نيازهاي كشور نخواهد بود. نكته مهم بعدي با توجه به اينكه دو انتخابات مهم در اسفندماه پيش‌روست، در عرصه سياست داخلي است. واقعيت اين است كه برگزاري انتخابات رقابتی و قابل قبول كه حاصل آن، مجالسي كارآمد، مسئول و ناظر باشد، ضامن جلوگيري از تكرار خسارت‌هاي شديدي است كه در چند سال‌ گذشته بر كشور رفته است.

در اين مسير تامين آزادي‌هاي فردي و جمعي مهم است. دولت براي محقق شدن اين مهم در عرصه سياسي، فرهنگي و اجتماعي، بايد از نهادهاي مدني و اجتماعي كمك بگيرد و آنها را تبديل به بازوي خود براي رسيدن به برنامه‌هايش كند. با اين كار مشاركت عمومي بيشتر خواهد شد. جامعه و فعالان مدني به كمك دولت خواهند آمد و بار دولت را در حوزه‌هاي مختلف سبك‌تر خواهند كرد. امروز نوبت آن رسيده است كه دولت تلاش خود را براي بهبود شرايط دانشگاه‌ها، مراكز علمي و پژوهشي به كار گيرد. شكاف ميان عرصه‌هاي علمي و اجرايي كشور را كم كند تا آنها دولت را در ايفاي وظايف خود ياري كنند. با محقق شدن اين تكليف مهم، همه گروه‌هاي خلاق و تاثيرگذار وارد عرصه امور اجرايي خواهند شد. در واقع دولت براي ايجاد شرايط مطلوب در جهت تحقق شعارها و برنامه‌هايش، نيازمند كمك همه اقشار جامعه، به ويژه نخبگان علمي است. دولت بايد از همه ظرفيت‌هاي موجود در كشور براي بهبود شرايط همه ايرانيان بهره ببرد. به‌ويژه ظرفيتي كه در ميان گروه‌هاي جوان كشور و زنان جامعه وجود دارد، اما به دلايل گوناگون، به خوبي مورد بهره‌برداري قرار نگرفته است مي‌تواند به اجرايي شدن تكاليف دولت كمك كند. دولت براي ايفاي وظايف و شعارهای خود در جهان امروز، بايد شرايطي را فراهم كند كه همه منابع قدرت، به ويژه منابع ارزشمند انساني در عرصه فعاليت‌هاي گوناگون اجتماعي حضور سازمان‌يافته بيابند و مسير توسعه همه‌جانبه و پايدار كشور را هموار سازند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
0
2
درود برشما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین