|
|
امروز: پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه تحریم ها ظلم بزرگی به جامعه کارگری بوده است، گفت: به همین دلیل تعداد زیادی از کارگران ساختمانی بیکار شده اند.
اکبر شوکت: تحریم های ظالمانه ای که در سال های گذشته علیه کشور ما وضع شد، باعث رکود اقتصادی و فشار در اقتصاد ملی شده بود و صنعت ساختمانی از این فشارها و رکود اقتصادی نیز بی تاثیر نبوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارگران کشور در صنعت ساختمان مشغول به کار هستند اما در حال حاضر تعداد زیادی از آنها بیکار شدند.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی با تاکید بر اینکه شاهد رکود در صنعت ساختمانی هستیم، تصریح کرد: این وضعیت باعث شده که سازمان تامین اجتماعی، منابع مالی مورد نیاز برای ارائه خدمات به کارگران ساختمانی را در اختیار نداشته باشد و حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی که از محل ۲۰ درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی به دست می آید نیز کاهش داشته است.

شوکت ادامه داد: افرادی که علیه برجام موضع گیری می کنند، احتمالا در بطن مردم نیستند و گویی کاهش درآمد مردم برای آنها قابل ملاحظه نیست. زندگی این افراد در اثر تحریم ها با مشکل مواجه نبوده و اگر تاثیر تحریم ها را بر زندگی مردم می دیدند، اینگونه موضع گیری نمی کردند.

وی اقدامات دولت را در رابطه با کنترل تورم، موفقیت آمیز دانست و افزود: امیدواریم بعد از این نیز برنامه اقتصادی مناسبی را برای ایجاد رونق اقتصادی شاهد باشیم.

به گفته رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، بایستی منابع حاصل از رفع تحریم ها به بخش مولد و اشتغالزایی اقتصاد هدایت شود تا همه افراد جامعه در زیر رفع تحریم را در زندگی خود احساس کنند.

شوکت با اشاره به اینکه امیدواریم تجربه های تلخ دولت گذشته تکرار نشود و منابع مالی کشور به بخش های دلالی و واسطه گری نرود، اظهار داشت: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست و رکود اقتصادی وجود دارد، اما با وجود این مشکلات امید به آینده در بین کارگران و فعالان اقتصادی وجود دارد و همه ما امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد گشایش اقتصادی و عبور کشور از شرایط رکود باشیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین