کد خبر: ۶۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: احضار برانکو به کمیته انضباطی قانونی است چرا که اعتراض به مقامات رسمی مسابقه از جمله داوران و کمک داوران ممنوع است.
هوشنگ نصیرزاده افزود: طبق ماده 67 آئین نامه انضباطی بیان و طرح هر گونه اعتراض علنی به تصمیمات مقامات رسمی مسابقه از جمله داوران و کمک داوران در مصاحبه‌های قبل و بعد از بازی، در کنفراس‌های خبری و مصاحبه‌های رسانه‌ای توسط بازیکن، جانشین و مقامات رسمی ممنوع است.
 
نصیرزاده در ادامه عنوان کرد:اعضای تیم درصورت تخلف تا یک ماه از شرکت در مسابقات محروم و تا 10 میلیون تومان جریمه نقدی می شوند. برای مثال کی روش به علت اعتراض به داور مسابقه در جام ملتهای آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه نقدی شد . وی در اظهار نظرهایش در مسابقات بعدی باید احتیاط به خرج بدهد.
 
 نصیرزاده درباره وضعیت نورمحمدی بیان کرد:نورمحمدی به صورت اتوماتیک از حضور در یک بازی محروم است کمیته انضباطی فرصت دارد که رفتار وی را در هفته آینده مورد بررسی قرار دهد.
 
نصیرزاده درباره اینکه با لب خوانی می شود بازیکنی را محروم کرد، تصریح کرد: لب‌خوانی اساسی برای تنبیه بازیکن نیست، چرا که ممکن است مشکل بیان الفاظ شبیه به یکدیگر باشد و فردی که لب خوانی می کند دچار مشکل شود.
 
رئیس تدوین مقررات حقوقی عنوان کرد:در ماده 13 آئین نامه انضباطی آمده که فحاشی با به کار بردن کلمه یا حرکت غیراخلاقی درست نیست به هر حال بند 9 ماده 65 اجازه نمی‌دهد کسی برای لب‌خوانی تنبیه تعیین کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر داور الفاظ نامناسب را شنیده باشد و آن را به کمیته انضباطی گزارش بدهد آن وقت فرد متخلف تا سه جلسه محروم می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین