کد خبر: ۳۸۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
دراین میان استفاده از اینترنت اشیا سال هاست که در دنیای بانکداری رواج یافته است. از این مهم در زمینه بهینه سازی عملیات و همچنین افزایش رضایتمندی مشتریان استفاده های قابل توجهی شده است. مثلا شناسایی ورود مشتری به شعبه، تشخیص چهره، نوبت دهی هوشمندانه، ارائه محصولات سفارشی و ارائه خدمات پیش از درخواست مشتری از جمله این موارد هستند.
 
در دنیای امروز، بانک هایی که از فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیا غافل شوند بی تردید جایگاه خود در بانکداری نوین را از دست خواهند داد.
 
دایره به کارگیری هوش مصنوعی در امور روزمره امروز دنیا هم بر کسی پوشیده نیست؛ از همین رو، اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در امور بانکداری نیازی به توضیح ندارد. 
 
دراین میان استفاده از اینترنت اشیا سال هاست که در دنیای بانکداری رواج یافته است. از این مهم در زمینه بهینه سازی عملیات و همچنین افزایش رضایتمندی مشتریان استفاده های قابل توجهی شده است. مثلا شناسایی ورود مشتری به شعبه، تشخیص چهره، نوبت دهی هوشمندانه، ارائه محصولات سفارشی و ارائه خدمات پیش از درخواست مشتری از جمله این موارد هستند.
 
در ایران، بانک ملی از پیشروترین بانک ها در زمینه استفاده از اینترنت اشیا به شمار می رود. در سال 1401 از نسل جدید سیستم نوبت دهی هوشمند توسط بانک ملی ایران رونمایی شد که دریافت نوبت به صورت غیرحضوری با استفاده از پیام رسان بله، نصب پنل نظرسنجی برای مشتریان و جمع آوری اطلاعات و نظرات و جستجوی خلوت ترین صف در نزدیکترین شعبه با توجه به خدمت درخواستی و مکان مشتری از مشخصه های این سیستم به شمار می رود.
 
بانک ملی ایران در حال حاضر بسیاری از خدمات بانکی خود را به صورت غیرحضوری در هر ساعتی از شبانه روز نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. بسترت ارائه این خدمات اپلیکیشن های منبتی بر هوش مصنوعی است که هر چند وقت یک بار با اعمال اصلاحاتیی در آنها، به روز می شوند تا تجربه بهتری را در اختیار مشتریان قرار دهند.
 
اخیرا ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران گفته است که این بانک باید برای حفظ جایگاه خود در عرصه جهانی به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و به‌ویژه هوش مصنوعی حرکت کند.
 
این اظهارات نشان می دهد که بانک ملی ایران به جایگاه ویژه هوش مصنوعی در بانکداری نوین دنیا پی برده و می داند که هر سرمایه گذاری بزرگی در این حوزه، عملا به نفع مشتریان و خود بانک تمام خواهدشد چراکه هوش مصنوعی در نهایت هزینه عملیات بانکداری را نیز کاهش می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین