|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
»
کد خبر: ۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
سازمان ملل از كشورهاي عضو اين نهاد بين المللي خواست با اتخاذ رويكردي جديد، نسبت به حقوق مهاجران توجه بيشتري و جدي داشته باشند.
سازمان ملل با انتشار گزارشي از همه دولت ها درخواست كرد به حقوق مهاجران احترام بگذارند و اجازه ندهند كه حقوق انساني و قانوني آنها ضايع شود.

فرانسوا كرپو فرستاده ويژه سازمان ملل كه براي رسيدگي به فاجعه مرگ تعداد زيادي از پناهندگان افريقايي در سواحل ايتاليا به اين كشور رفته بود روز دوشنبه در بازگشت ازاين سفر گفت اين حادثه نمونه كوچكي است از يك سلسله حوادث مرگباري است كه جان مهاجران را در درياها، بيابان ها و يا كوهستان ها تهديد مي كند.

وي با انتقاد از برخي دولت ها كه دروازه كشورهاي خود را به روي مهاجران و پناهندگان مي بندند، گفت هر زمان سخت گيريها زياد مي شود شمار بيشتري از مهاجران تصميم مي گيرند كه از راههاي غير قانوني و خطرناك دست به مهاجرت بزنند.

وي از كشورهاي اروپايي خواست رسيدگي به وضعيت مهاجران در كشورهاي خود را مورد بازنگري قرار دهند و سخت گيريها را تا حد امكان كنار بگذارند.

در جريان آتش سوزي دريك كشتي حامل مهاجران در نزديكي سواحل كشور ايتاليا، از پانصد سرنشين اين كشتي سيصد نفراز آنان كه اكثريت آن ها را زنان و كودكان تشكيل مي دادند و از كشور هاي سومالي و اريتره گريخته بودند جان خود را از دست دادند.

يكي ديگر از فرستادگان سازمان روز دوشنبه تاكيد كرد كه وقايعي شبيه به آنچه در هفته گذشته در ايتاليا اتفاق افتاد نشانگر استيصال مردمي است كه در كشورهايي مثل سومالي زندگي مي كنند و ضمن برخورداري از پايين ترين امكانات امنيتي از ابتدايي ترين امكانات زندگي برخوردار نيستند

وي از مقام هاي سوماليايي خواست ضمن همكاري با نهاد هاي بين المللي توجه به عوامل ريشه اي روي آوردن شهروندان اين كشور به قاچاق افراد و يا پناه آوردن به امر مهاجرت را در اولويت كاري خود قرار دهند.

در زمان حاضر طبق آخرين ارقام منتشر شده از سوي سازمان ملل بيش از ۴۵ ميليون نفر از شهروندان كشور هاي مختلف جهان بطور قانوني و غير قانوني در كشورهايي غير از سرزمين مادري خود زندگي مي كنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین