|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
روز یکشنبه 26 مهرماه روزنامه وطن امروز منتسب به مهرداد بذرپاش از نمایندگان منتقد دولت در سرمقاله ای به صورت آشکار توهینی را متوجه علی اکبر صالحی کرد. از انجایی که پیش از این نیز انتقادات تند، که بوی توهین از آن شنیده می شد از این روزنامه مشاهده شده بود، این موضوع چندان هم دور از انتظار نبود.
در شرایطی که انتقاد کردن آن هم از نوع تند و تیزش برای عده ای تبدیل به پرستیژ شده و حتی گاهی با توهین نیز همراه می شود، عذرخواهی به سبک مجازی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، هرچند این روزها انتقادات بسیاری به فضای مجازی مطرح می شود، اما این فضا برای اهالی سیاست چندان هم بد نیست؛ چرا که به سرعت و بدون هچ گونه پروسه بروکراسی نظرات خود را منتشر می کنند، به ویژه اگر پای انتقاد یا تقدیر و تشکر در میان باشد. 

هفته پیش بود که با مطرح شدن بررسی برجام در صحن علنی بهارستان حرف ها و حدیث ها نیز آغاز شد و اوج آن در روز یکشنبه برای به رای گذاشتن کلیات طرح بود که حاشیه ها کم نبود و در نهایت با تهدید حسینیان و واکنش صالحی به اوج خود رسید. هرچند بعد از بستری شدن روح الله حسینیان در بیمارستان و عیادت صالحی از او کمی از شدت کدورت ها کاسته شد، اما این اتفاق موجی از اظهار نظر ها را به دنبال داشت؛ به گونه ای که بعد از گذشت یک هفته از آن ماجرا حرف ها و حدیث ها همچنان بر جای خود باقی است. 

توهین وطن امروز به صالحی


روز یکشنبه 26 مهرماه روزنامه وطن امروز منتسب به مهرداد بذرپاش از نمایندگان منتقد دولت در سرمقاله ای به صورت آشکار توهینی را متوجه علی اکبر صالحی کرد. از انجایی که پیش از این نیز انتقادات تند، که بوی توهین از آن شنیده می شد از این روزنامه مشاهده شده بود، این موضوع چندان هم دور از انتظار نبود؛ اما به هر صورت استفاده از این الفاظ هم قابل توجیه نیست.

 روزنامه وطن امروز، روز یکشنبه یادداشتی توهین‌آمیز درباره رفتار علی‌اکبر صالحی - رئیس سازمان انرژی اتمی - در مجلس منتشر کرده بود.

در بخشی از این یادداشت به قلم حسین قدیانی ، صالحی به «نازک‌نارنجی» و «بی‌غیرت» بودن متهم شده، توافق هسته‌ای «دل‌بخواه دشمن» توصیف شده و در ادامه آمده است که رفتار صالحی در مجلس «بچه‌ ننر‌ بازی» نیست، بلکه ذیل عنوان «پدرسوخته بازی» تعریف می‌شود! 

عذرخواهی بذرپاش

انتشار چنین یادداشتی سراسر توهین، به یک مقام دولتی در یک روزنامه مسئله ای نبود که فردی مانند بذرپاش از ممنوعیت آن بی خبر باشد و همین مسئله موجب شد تا این نماینده مجلس در صفحه اینستا گرام خود نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و از صالحی عذر خواهی کند؛ البته عذرخواهی ای همراه با انتقاد. 

بذرپاش در صفحه اینستاگرام خود نوشت : 

استفاده از این واژه در مقاله موردنظر، نظر روزنامه نبوده و اشتباهی سهوی صورت گرفته است و از این بابت به سهم خودم از جناب صالحی عذرخواهی می نمایم؛ هرچند اقدام آقای دکتر صالحی در مجلس، اقدام نامناسبی بود.

اینکه ما در تریبون مجلس، آنهم در زمان بررسی یکی از مهم ترین طرح های کشور، یک کلامی که میان دو نفر به صورت خصوصی رد و بدل شده بود ( که با آنچه آقای صالحی هم مطرح کرده است فاصله زیادی دارد )را در پشت تریبون علنی مطرح کنیم معلوم نیست با چه قصدی صورت گرفته است؛ ولی به هر حال روزنامه وطن امروز مبنای خود را نقد منصفانه و محترمانه می داند.

در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین