|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
نشریه آمریکایی 'اسلیت ' (Slate) نیز در تحلیلی درباره مناظره دیشب نامزدهای دمکرات نوشت که هیلاری کلینتون در زمینه سیاست خارجی آمریکا حرفی برای گفتن نداشت.
 هیلاری کلینتون نامزد امیدوار دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، در نخستین مناظره نامزدهای این حزب که دیشب (سه شنبه) در شهر لاس وگاس به میزبانی و پخش انحصاری شبکه تلویزیونی سی.ان.ان برگزار شد، با انتقادهای شدید نامزدان هم حزبی خود روبرو شد.


در این مناظره 'لینکلن چافی' (Lincoln Chafee) نامزد دمکرات ریاست جمهوری 2016 و فرماندار کنونی ایالت 'رود آیلند' از هیلاری کلینتون انتقاد کرد و به صراحت گفت، اعتمادی به کلینتون به عنوان کسی که رهبری را به دست گیرد ندارد، چرا که وی فردی بود که به جنگ عراق رای داد.

نشریه آمریکایی 'اسلیت ' (Slate) نیز در تحلیلی درباره مناظره دیشب نامزدهای دمکرات نوشت که هیلاری کلینتون در زمینه سیاست خارجی آمریکا حرفی برای گفتن نداشت.

طبق نوشته این نشریه، هیلاری کلینتون در پاسخ به این پرسش که در قبال اقدام نظامی پوتین در سوریه چه می کند، گفت: 'می باید در برابر قلدری پوتین ایستاد و کاملا باید این مطلب را روشن ساخت که بودن وی در سوریه که باعث هرج و مرج های بیشتر می شود، غیر قابل قبول است.'
وی در عین حال از ادامه از سیاست و تلاش اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره با طرف روسی برای یافتن راه حلی در باره سوریه تقدیرد کرد و گفت که آمریکا می باید موضع رهبری بیشتری اتخاذ کند.

اسلیت نوشت در واقع هیلاری کلینتون حرفی برای گفتن نداشت.

سناتور دمکرات 'برنی ساندرز' رقیب نزدیک هیلاری کلینتون نیز در این مناظره در مورد سوریه مدعی شد: وضع سوریه باتلاق در باتلاق است.

ساندرز در عین ابراز مخالفت با اعزام نیروی زمینی آمریکا به خاور میانه، از حملات هوایی اوباما در عراق وسوریه حمایت کرد.

ساندرز 74 ساله همچنین در پاسخ به این سووال که در صورت رسیدن به سمت ریاست جمهوری آمریکا، تحت چه شرایطی از نیروی ارتش استفاده خواهد کرد، با اشاره به رای دادنش به حمله هوایی به کوزوو در زمان بیل کلینتون و پس از آن حمله نظامی به افغانستان گفت: در کل چنانچه آمریکا و یا متحدان آمریکا با تهدید مواجه شوند، در قالب ائتلاف (از عملیات نظامی) حمایت می کنم ولی از اقدام نظامی یکجانبه (آمریکا) حمایت نمی کنم.

اسلیت درباره ساندرز نیز نوشت که وی حرفی برای گفتن نداشت.

'جیم وب' وزیر سابق نیروی دریایی آمریکا و سناتور ایالت ویرجینیا و دیگر نامزد دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 نیز به انتقاد از توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی پرداخت و مدعی شد: با این توافق با پایان دادن به تحریم های ایران آنگاه راه های بسط ایران در منطقه باز خواهد شد.

سی ان ان همچنین گفت: مناظره دیشب دمکرات ها همچنان در سایه رسوایی ایمل های شخصی هیلاری کلینتون قرار داشت.

این شبکه خبر آمریکایی افزود: ' در نظرسنجی که توسط نشریه آمریکایی 'یو.اس.ای تودی' و دانشگاه 'سافولک' (Suffolk) به عمل آمده، مخاطبان نظر منفی به هیلاری کلینتون دارند.

' در این نظرسنجی از مخاطبان خواسته شد تا هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها برای ریاست جمهوری 2016میلادی را در یک جمله تعریف کنند و اکثر نظردهندگان وی را غیر قابل اعتماد، دروغگو، جاعل و متقلب توصیف شد.

' 70 درصد از پرسش شوندگان نیز بختی برای پیروزی هیلاری کلینتون برای پیروزی دراین دور از انتخابات متصور نشدند'.

تاکنون پنج عضو حزب دمکرات و 15 نفر از حزب جمهوریخواه برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا اعلام نامزدی کرده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین