|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
»
ارتش مصر هواداران مرسی را باز هم به گلوله بست؛
کد خبر: ۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
نیروهای امنیتی مصر بیش از ۴۲۳ از هواداران مرسی را در شهرهای مختلف مصر بازداشت کردند.
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در درگیری‌های ارتش و پلیس مصر با هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده، ۵۱ تن کشته شدند.

رویترز گفت : این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این درگیری‌ها که با درگیری هواداران و مخالفان مرسی در قاهره و دیگر شهر‌ها آغاز شد، ۵۱ تن کشته و ۲۶۸ تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع پزشکی نیز گفت که بیشتر کشته شدگان درگیری‌های روز گذشته –یکشنبه-در اثر اصابت گلوله‌های واقعی جان خود را از دست دادند.

یکی از شاهدان عینی گفت که نیروهای ارتش و پلیس مصر را در قاهره دیده است که به سمت هواداران مرسی تیرهای واقعی شلیک می‌کنند.

وزارت کشور مصر نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی در جریان درگیری‌های روز گذشته ۴۲۳ تن را هواداران مرسی را بازداشت کردند.

وزارت کشور مصر که شنبه به هواداران مرسی در مورد تظاهرات در روز یکشنبه که در کشور جشن‌های چهلمین سالروز جنگ اکتبر برگزار می‌شود، هشدار داده بود و اعلام کرده بود که هر کسی در این روز علیه ارتش تظاهرات کند «ماموریت مزدوران» کشورهای خارجی را انجام می‌دهد.

این وزارتخانه اخوان المسلمین را متهم به تلاش برای اختلال در این جشن و درگیری با هزاران تن کرد که در آن شرکت کردند.

برخی منابع امنیتی مصری نیز گفتند که هواداران مرسی در قاهره و «الجیزه» قصد داشتند وارد میدان «التحریر» شوند، میدانی که در آن هزاران تن برای شرکت در جشن چهلمین سالروز جنگ اکتبر شرکت کردند.

در همین حال خبرگزاری الشرق الاوسط نیز اعلام کرد که ۲۵ تن از اعضای اخوان المسلمین در استان «القلیوبیه» بازداشت شدند و ۵۱ بمب دست ساز از آن‌ها ضبط شد.

از طرف دیگر درگیری شدیدی میان هواداران مرسی و پلیس در شهرهای «اسکندریه»، «اسوان» و «سوئز» به وقوع پیوست.

این در حالی است که ارتش و نیروهای امنیتی مصر برای جلوگیری از تظاهرات هواداران مرسی در قاهره و دیگر شهرهای این کشور روز گذشته تدابیر امنیتی شدیدی را در سراسر مصر برقرار کرده بودند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین