|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۶۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
سخنگوی کمیسیون ویژه اظهار داشت: قرار بود گزارش کمیسیون برجام شب گذشته تهیه و امروز در صحن علنی مجلس قرائت شود، اما متاسفانه گزارش تهیه نشد و علتش آن هم این بود که مسائل فنی، تخصصی و اقتصادی مسائل بسیار پیچیده‌ای است .
کمیسیون ویژه بررسی برجام به روزهای آخر خود نزدیک می شود و نتیجه آن طی گزارشی در حال آماده شدن برای آمدن به صحن است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر امید، امروز در حالی بیست و ششمین جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام به کار خود پایان داد که صحبت از تکمیل گزارش و ارائه آن به هیئت رئیسه بود. در این رابطه محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: قرار بر این است که اعضای کمیسیون جمع بندی خود از جلسات را طی گزارشی به هیئت رئیسه تحویل دهند که در این صورت فردا قرائت خواهد شد.

آنچه از گفته های فرهنگی با توجه به غیبت اعضای کمیسیون در صحن علنی به نظر می رسید آن بود که عزم بر آن است که این گزارش هرچه سریعتر تکلیف برجام را مشخص کند . البته سخنان سید حسن نقوی حسینی در جمع خبرنگاران حکایت از آن داشت که این گزارش برای قرائت فردا در صحن آماده نمی شود.

 سخنگوی کمیسیون ویژه اظهار داشت: قرار بود گزارش کمیسیون برجام شب گذشته تهیه و امروز در صحن علنی مجلس قرائت شود، اما متاسفانه گزارش تهیه نشد و علتش آن هم این بود که مسائل فنی، تخصصی و اقتصادی مسائل بسیار پیچیده‌ای است و برجام یک سند تو در تو است، لذا جمع‌بندی آن کار بسیار مشکلی است.

 وی افزود: چارچوب گزارش مشخص است، یعنی گزارش یک مقدمه و محتوا و یکسری پیشنهاداتی دارد که در محتوا نیز گزارش هر یک از کمیته‌های پنج‌گانه که شامل سه بخش فرصت‌ها، تهدیدات و پیشنهادات است. وی همچنین گفته بود با بیان اینکه صبح امروز جلسه کمیسیون برجام برگزار شد، امروز بعدازظهر نیز جلسه خواهیم داشت و بعید می‌دانم که عصر امروز بتوانیم گزارش کمیسیون برجام را کامل کنیم، بنابراین به طور قطع به جلسه یکشنبه هفته آینده 12 مهر گزارش کمیسیون برجام در صحن قرائت خواهد شد.

روایتی متفاوت با سخنگو

با توجه به ترکیب اعضای کمیسیون ویژه و اظهارات نقوی حسینی می توان چنین برداشت کرد که رسیدن به یک جمع بندی کاری دشوار است و به همین دلیل سخنگو از  روز یکشنبه برای قرائت گزارش صحبت می کند که در صورت آماده نشدن گزارش برای قرائت در جلسه روز چهارشنبه انتقادی متوجه کمیسیون نباشد؛ این درحالی است که برخی نمایندگان می گویند اختلافاتی که در میان اعضا وجود دارد مانع شده است تا گزارش آماده شود.

 در این میان برخی دیگر از اعضای کمیسیون عنوان می کنند تمام تلاش ها برای آن است که گزارش برای فردا و قرائت در صحن آماده شود  و البته گفتار آنها به نوعی همراه با قطعیت است و از آنجایی که محمد حسین فرهنگی نیز اشاره ای به قرائت در جلسه فردا داشت می توان گفت نتیجه گیری کمیسیون ویژه از برجام به جای یکشنبه فردا قرائت خواهد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین