|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
هما روستا بازیگر خوشنام و پیشکسوت تئا‌تر، سینما و رادیو تلویزیون ایران صبح امروز یک شنبه مهرماه در آمریکا بر اثر بیماری سرطان درگذشت انتشار خبر درگذشت هما روستا با واکنش‌های غمبار هنرمندان ایران همراه شده است
به گزارش خبرنگار ایلنا، هنرمندان عرصه‌های مختلف هرکدام به شکلی در سایت‌ها و صفحات اجتماعی به درگذشت هما روستا؛ بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر واکنش نشان داده‌اند.

حامد بهداد با انتشار عکسی از هما روستا  به تلخی نوشت: تولدت دوباره مبارک بانو.

آتیلا پسیانی نوشت: هما روستای عزیز پرواز کرد روحش شاد.

بهاره رهنما نیز با انتشار شعری از منوچهر آتشی نوشت: ناگهان خبر سفر ابدی بانو هما روستا را شنیدم امشب کلا طعم گس خرمالوهای پاییز را داشت.

 بهنوش طباطبایی، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، آتیلا پسیانی، محسن تنانبده، لیلا بوکات، بهنام تشکر، امیر دلاوری، سارا بهرامی، نجمه جودکی و.. نیز ازجمله هنرمندانی هستند که درگذشت هما روستا را تسلیت گفتند.

 ترانه علیدوستی  نیز نوشته است: دیشب از خواب بیدار شدم، «ولادی». پدرم کنار تخت نشسته بود. داشت به من نگاه می‌کرد. انگار من از همین نگاه بود که یه دفعه بیدارشده بودم. به من خندید. اشاره کرد که بلندشم و همراهش بِرم. من بلند شدم و همراهش رفتم. ما از کنار تو و «الکساندرا» گذشتیم. از در بیرون رفتیم. برف نمی‌بارید، «ولادی»، اما زمین پُر از برف بود. من به آسمون نگاه کردم. ماه همه‌جا رو روشن کرده بود. پدرم جلو می‌رفت و من پُشت‌سرش. ما از توی برف راه باز می‌کردیم و می‌رفتیم تا به جنگل صنوبر‌ها رسیدیم. پدرم با دست جایی رو نشونم داد. نگاه کردم. گوزن‌ها اون‌جا بودن، «ولادی». اون همه گوزن زیر نور ماه واساده بودن. من گریه‌ام گرفت، «ولادی». نمی‌دونم چرا. فقط گریه‌ام گرفت و گریه کردم. پدرم من رو بغل کرد. مثل همون وقت‌ها که بغلم می‌کرد. من گرم شدم، «ولادی». توی بغل پدرم خواب رفتم... خوابم می‌آد، «ولادی». می‌خوام به اندازهٔ یه عمر بخوابم.» (نمایشنامهٔ آناکارنینا، نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی هما روستا)

هیچوقت از یاد نمی‌برم چشمانت رو، وقتی به اینجای نمایشنامه می‌رسیدیم. هیچوقت از یاد نمی‌برم اشک‌هایی رو که بلااستثنا وقت تخیل کردن جنگل برفی پر از گوزن، خدا می‌دونه به چه یادی از چشمهای روشنت می‌ریخت. از یاد نمی‌برم چقدر دوستت داشتم هما جان. هیچوقت. یادت به خیر، و خداحافظ.

 باران کوثری بازیگر، نوشت: «هنرمند ماند و هنرمندانه زندگی کرد.»

لاله اسکندری هم درگذشت هما روستا را تسلیت گفت و نوشت: «هما روستا هم ازمیان ما رفت، در سالروز تولدش، ابدی شد. روحش شاد»

آنا نعمتی دیگر بازیگری بود که در اینستاگرام نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد: «همای عزیزم هم دلش برای دلی تنگ بود، روحش شاد، روح استاد عزیزم، حمید سمندریان هم شاد. همیشه هستین»

پولاد کیمیایی نوشت :«واقعا نمی‌دونم شایعه است یا نه ولی امیدوارم که باشه شنیده‌ام بانو هما روستا از بین ما رفت، خدا رحمت کنه، تسلیت به همه خانواده تئا‌تر و سینما»

لادن طباطبایی هم نوشت: «هما سعادت حمید بود، بالاخره رفت تا در مرگ هم همچون زندگی در کنارش باشد، استاد جاودانم، همایت آمد، برخیز و جوان شو، چون شروع آشنایی، او هم‌‌ همان خواهد بود که تو دیدی روز اول،‌‌ همان دختر جوان پرشور با چشمانی که چون چشمان تو آسمانی بودند و در پیوند دوباره شما، شاهدانی از دور خواهند بود، اسطوره‌هایی که فصل مشترک شما بودند و ماندند»

رویا میرعلمی بازیگر تئا‌تر و سریال «شمعدونی» اما آسمانی شدن هما روستا را به او تبریک می‌گوید: «جان دلمان برای صدا و چشم‌هایت تنگ می‌شود سلام ما را به استاد برسان. آسمانی شدنت مبارک همای تئا‌تر ایران»

سحر جعفری‌جوزانی هم خطاب به هما روستا نوشت: «بانو، بانوى هنرمندِ مهربان، هنرتان همیشه زنده‌باد»

 الناز حبیبی هم کوتاه نوشت: «حیف، تسلیت می‌گم به جامعه هنرى»

آزاده نامداری نیز نوشت: «خداحافظ. نسل بی‌خاطرهٔ من، هرروز گذشته ش خالی ترمیشه. تسلیت می‌گم»

صابر ابر نیز با انتشار فیلم کوتاهی از پرواز یک پرنده در آسمان نوشت: «دیشب وقت خواب، به سقف خیره بودم و با بهمن کوتاه حرف زدم، بهمن رفیق عجیبی بود! آرام و مهربان، با چشم‌هایی تکلیف روشن، از آدم‌هایی که خبر از جانشان داری خوشم می‌آید، بهمن از آن‌ها بود، معلوم بود! شاید این اواخر به خاطر شلوغی و زیاد بودن کار‌هایم کم دیدمشان اما حواسم کنارشان بود. خدا مینا را حفظ کند و به او و خانواده آرامش و صبر بدهد مینا جان. صبح بیدار می‌شوم و می‌فهمم بانو هم رفته، چه مهمانی بزرگی خدا دارد. هما جان هم تولدش را آنجا گرفت. بهمن هم آنجاست.»

 ابراهیم حاتمی‌کیا نیز طی یادداشتی با انتشار عکس هما روستا در فیلم از کرخه تا راین نوشت: پائیز چه سخت آغاز کردی. هنوز در حیرت و عزای مسافران کعبه بودیم که خبر آمد هما روستا پر کشید. بانوی کرخه تا راین از ساحل اقیانوس غربت راهی سفر ابدیت شد. هما روستا دیرآشنایی بود که همدیگر را در کنار رود راین یافتیم و این آشنایی سالیان سال به بهانه‌های مختلف تجدید شد. او در پیله خانواده ما همچون لیلای کرخه تا راین نفوذ کرد و این میسر نبود مگر بخاطر منش مهربانانه این بانوی هنرمند، که وجودش از هنرش پیشی داشت. هما روستا بانوی فرهیخته هنر نمایشی این سرزمین، نمونه متانت در رفتار و مناعت طبع در انتخاب نقش‌ها بود و در هر نقشی ظهور کرد، ماندگار شد. خدایش بیامرزد و او را قرین رحمت خویش سازد. الهی آمین.










منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین