|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
»
کد خبر: ۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
تندروها منتظرند که به روحانی حمله کنند/اصلاح طلبان و اصولگرایان اهداف مشترکی دارند/تندروها افراد را به خودی و غیر خودی تقسیم می كنند.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رفتار‌های هنجارشکنانه چه فردی باشد و چه گروهی، محکوم و خلاف منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی است. البته علاوه بر اصلاح‌طلبان بسیاری از بزرگان اصولگرا نیز این اقدامات را محکوم کرده‌اند.

مصطفی خانزادی در خصوص اظهارات محمد خاتمی در رابطه با حوادث فرودگاه مهرآباد گفت: نوع صحبت ایشان به بحث تفکر و تجربه تاریخ بر می‌گردد و همانطور که پیش از این در ایران و سایر کشور‌ها شاهد برخورد با مخالفان بوده‌ایم که ابتدا این مخالفت کلامی است و پس از آن عملی و فیزیکی می‌شود و آقای خاتمی نیز نگران عملی شدن این برخورد‌ها بوده و فقط نگرانی‌اش را بیان كرده است.

وی افزود: البته به نظر من نباید نگران چنین قضایایی بود چون در دین اسلام و در قانون ایران دفاع از حقوق افراد از بالا‌ترین اهمیت برخوردار است. اگر من به جای آقای خاتمی بودم این احساس نگرانی را ابراز نمی‌کردم زیرا عنوان کلمه ترور نباید هیچگاه عادی و تکرار شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد خاتمی را به توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی متهم می‌کنند و به همین خاطر معتقدند ایشان نباید اظهار نظر کنند گفت: در ایران اسلامی قانون حاکم است و این این چه منطقی است بدون هیچگونه پرونده قضایی و محکومیت ایشان را متهم می‌کنند. کجای دین مبین اسلام و قانون اساسی ایران آورده شده که افراد حق اظهار نظر و بیان اندیشه را ندارند که اینان به اظهار نظرهای آقای خاتمی حمله ور شده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: متاسفانه هم در اصلاح طلبان و هم در اصولگرایان تندرو‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و دایره‌ای فرضی را دور خود کشیده‌اند و افراد را خودی و غیر خودی می‌خوانند.

نماینده سابق مجلس با ابراز اینکه تندرو‌ها روحانی را در دسته‌‌ همان غیر خودی‌ها قرار داده‌اند خاطرنشان کرد: تندرو‌ها به وقتش افراد غیر خودی را مورد حمله قرار می‌دهند. مهم نیست که جایگاه همین فرد رییس جمهور باشد یا هر شخصیت سیاسی دیگری و منتظر فرصت‌اند که به روحانی نیز حمله کنند.

مصطفی خانزادی اظهار داشت: تندرو‌ها اگر دغدغه دین اسلام و انقلاب اسلامی ایران را دارند نباید با چنین رفتارهایی به آن آسیب برسانند. این‌ها اصولگرا نیستند چون اصولگرایان باید پیرو امام خمینی (ره) و رهبری باشند اما این اظهارات خلاف آرمان‌های امام و رهبری است.

وی در پایان گفت: چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان اهداف مشترکی دارند و آنهم پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران است اما هردوگروه از وجود تندرو‌ها رنج می‌برند و از خدا می‌خواهم که هرچه زود‌تر این گرو‌ها مرزهای خود را بشکنند و همه کسانی که برای این مرز و بوم زحمت می‌کشند را خودی بدانند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین