کد خبر: ۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از محل حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه صنعت و تولید منتفع می‌شود و دولت از فشار فعلی برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت به مردم کمی خارج می‌شود.

رحیم زارع افزود: هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌های ایجاد عدالت و توزیع متوازن خدمات است، اما پرداخت یکسان یارانه به تمام اقشار جامعه مغایر با هدف این طرح یعنی ایجاد عدالت است و مجلس همراه و همیار دولت برای ایجاد عدالت و تخصیص عادلانه منابع بین مردم، صنعت، بهداشت و درمان و توسعه عمرانی دست به کار شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه به شکل موجود بار زیادی را بر دولت وارد می‌کند، گفت: فشاری که به دلیل پرداخت سراسری یارانه به همه اقشار جامعه بر دولت و منابع عمومی بودجه وارد شده است باعث بی‌توجهی به برخی از ارکان اقتصادی کشور من‌جمله تولید شده است. اما در دولت قبل برخی از دستگاه‌ها به دلایل مختلف با حذف یارانه‌ پردرآمدها مخالف بودند ضمن آن که نبود یک سازوکار مناسب برای شناسایی دقیق درآمدهای مردم این کار را غیرممکن ساخت.

نماینده مردم آباده تاکید کرد: پیشنهاد مجلس در کنار دولت به این معنی است که مجلس می‌خواهد وضع موجود را اصلاح کند و برای کاهش فشار به دولت و از طرفی امکان توجه به بخش‌های دیگر اقتصادی و اجتماعی کمر همت بسته است. ضمن آن که مردم نیز خود به درستی از شرایط فعلی کشور آگاهی دارند و قطعا فشارها، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را درک می‌کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی در پایان تصریح کرد: در چارچوب بررسی اصلاحی لایحه بودجه 92 کل کشور و در مجلس و تدوین لایحه بودجه سال 93 در دولت طبق قانون موضوع کاهش 30 درصدی یارانه‌ اقشار پردرآمد یا حذف کامل آن مورد نظر و توجه بوده است و شاید در شش ماهه دوم سال جاری شاهد تصمیم مشترک مجلس و دولت برای این موضوع باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین