|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۶۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
وزیر امور خارجه چک روز یکشنبه در اظهاراتی بر ضرورت مشارکت ایران برای دست یابی به یک راهکار سیاسی به منظور حل بحران سوریه تاکید کرد و افزود: مشارکت ایران در حل بحران سوریه ضروری است.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، «زائورالک» در سخنانی که پایگاه اینترنتی مجله تیدن آن را منتشر کرد، گفت: مشارکت مثبت ایران در حوادث جاری منطقه امری ضروری برای رسیدن به امنیت و ثبات در این منطقه است.

وی افزود: دست یابی به توافق هسته ای، زمینه را برای نقش آفرینی ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه فراهم می کند.

زائورالک با بیان اینکه اروپا به تنهایی نمی تواند صلح و ثبات را در خاورمیانه برقرار کند، افزود: خاورمیانه تاریخ خاص خود را دارد و به شدت تحت تاثیر فرهنگ و دین است.

وزیر امور خارجه چک در ادامه گفت: اروپا می تواند به عنوان یک میانجی همه طرف ها را برای نشستن بر سر میز گفت وگو به منظور رسیدن به تفاهم، متقاعد کند.

وی در سخنان اخیر خود که از تلویزیون چک منتشر شد، از سیاست های برخی کشورهای غربی نسبت به بحران سوریه انتقاد کرد و تناقض موجود در مواضع این کشورها را مانعی برای رسیدن به یک استراتژی واحد و مشخص در خصوص این بحران دانست.

بحران سوریه از حدود 5 سال پیش با شکل گیری گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه آغاز شد و این کشور در این مدت متحمل تلفات انسانی و مادی فراوانی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین