|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
معاون بازسازی وبازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در سمنان گفت: شهرداری ها شهروندان را به قرار گرفتن تحت پوشش بیمه حوادث منازل و اموال ترغیب کنند.
محمد فرید لطیفی، چهارشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با آیین نامه اجرایی قانون سازمان مدیریت بحران کشوردر سمنان با اشاره به تدوین لایحه بیمه حوادث بناهای مسکونی شهری وروستایی و اماکن دولتی اظهار داشت: شهرداری ها تا زمان تصویب و ابلاغ این لایحه، با مشارکت شهروندان و انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه گر منازل واموال مردم را دربرابر حوادث بیمه کنند.
وی افزود: این لایحه بزودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود و در صورت تصویب با اختصاص اعتبار، بناهای مسکونی شهری و روستایی واموال منقول وغیرمنقول دولتی دربرابر حوادث طبیعی بیمه می شوند.
لطیفی با اشاره به اینکه هنوز تعداد و میزان خسارات حوادث غیرمترقبه امسال جمع بندی نشده است گفت : خسارت این حوادث نسبت به مدت سال قبل بیشتر است و با هماهنگی مدیریت بحران استان ها میزان خسارات به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی اعلام شده است.
وی اقدمات پیشگیرانه را رویکرد اصلی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد و افزود: براساس قانون، پنج درصد اعتبارت استان ها به پیشگیری و جبران خسارت های حوادث غیرمترقبه اختصاص می یابد و در استان سمنان این اعتبار اختصاص یافته است.
شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی در زمینه وظایف کارگروه های 14گانه سازمان مدیریت بحران، اولویت بندی مخاطرات، پیش بینی احداث مناطق اسکان اضطراری و بیمه منازل مسکونی شهری و روستایی باهمکاری شهرداری ها و دهیاری ها بحث وتبادل نظر کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین