|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۶۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
در شهرستان زهک نیز یک گذرگاه مرزی با عنوان شاه گل فعال است که مرزنشینان به صورت کوله باری در آن فعالیت تجاری انجام می دهند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه روز شنبه در سفر به سیستان از بخش های مختلف گمرک و بازارچه مرزی میلک در 47 کیلومتری شرق زابل در مرز مشترک میان ایران و افغانستان بازدید کردند.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از گمرک و بازارچه مرزی میلک به خبرنگار ایرنا گفت: در پنج ماهه نخست امسال صادرات کالا از طریق گمرک و بازارچه مرزی میلک با موفقیت انجام شده است.

طاهره هامون نورد افزود: 67 میلیون و 498 هزار و 484 کیلوگرم کالا به ارزش 55 میلیون و 432 هزار و 367 دلار در این مدت از بازارچه مرزی میلک صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت از گمرک میلک سیستان نیز 78 میلیون و 498 هزار و 415 کیلو گرم کالا به ارزش 30 میلیون و 547 هزار و 607 دلار به کشور افغانستان صادر شده است.

وی گفت: میزان ترانزیت ورودی از گمرک میلک هفت میلیون و 546 هزار و 300 کیلوگرم به ارزش 30 میلیون و 490 هزار و 928 دلار و خروجی ترانزیت خارجی نیز از این گمرک 159 میلیون و 735 هزار و 284 کیلوگرم به ارزش 586 میلیون و 325 هزار و 558 دلار بوده است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: میزان صادرات خروجی اظهار شده در سایر گمرکات از گمرک میلک در پنج ماهه نخست امسال به وزن 242 میلیون و 495 هزار و 119 کیلوگرم به ارزش 27 میلیارد و 981 میلیون و 885 هزار و 764 دلار بوده است.
پایانه مرزی میلک در 47 کیلومتری شرق شهرستان زابل ایران و سه کیلومتری شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.
پایانه مرزی میلک دارای 12.5 هکتار گستره است که ساختمان اداری گمرک آن در زمینی به مساحت سه هزار و 538 متر مربع و زیربنای هزار و 820 متر در دو طبقه ساخته شده است.
بازارچه مرزی میلک در شهرستان هیرمند از نخستین بازارچه های تصویب شده دولت در سیستان و بلوچستان به حساب می آید که در دهه 70 راه اندازی شده است.

در این بازارچه با معافیت های در نظر گرفته شده فقط صادرات به کشور افغانستان انجام می شود که از جمله کالاهای صادراتی می توان به مصالح ساختمانی، مواد شوینده و غیره اشاره کرد.
در شهرستان هیرمند علاوه بر این بازارچه، یک بازارچه غیر فعال به نام گمشاد و یک معبر موقت مرزی با نام گلشاه وجود دارد.

در شهرستان زهک نیز یک گذرگاه مرزی با عنوان شاه گل فعال است که مرزنشینان به صورت کوله باری در آن فعالیت تجاری انجام می دهند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در راس هیاتی 40 نفره متشکل از وزرای جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون فناوری و علمی رییس جمهور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان وزرا و شماری از روسای سازمان های مختلف وارد زابل شد و مورد استقبال استاندار و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، هامون، زهک، نیمروز و هیرمند در 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین