|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت دولت یازدهم است،‌ گفت: 50 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعال هستند.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صبح امروز در گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در سالن اجلاس سران با بیان اینکه سرمایه کشور نفت نیست بلکه دانش و نیروی انسانی است،‌ گفت: ما معادن زیادی در کشور داریم اما هیچگاه به 4.5 میلیون دانشجو و 32 میلیون نفر نیروی انسانی بین 20 تا 40 سال توجه نکردیم. در حالی که اینها سرمایه اصلی کشور هستند.

وی افزود:‌ کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند بزرگترین کشور منطقه باشد و در حال حاضر نیز توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت کشور است ولی اگر جوانان خود را سرمایه ندانیم اتفاقاتی مانند مهاجرت رخ می‌دهد.

ستاری نیروی انسانی را پایه اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد و گفت: بیش از 150 سال اقتصاد نفتی بر کشور حاکم است در حالی که باید تفکرات جدید جایگزین شود.

وی از فعالیت حدود 50 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت خبر داد و عنوان کرد: بازار سلامت از تکنولوژی بالایی برخوردار است و ما اگر بخواهیم در این بازار حضور داشته باشیم باید در بسیاری از علوم جدید مانند بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و ژنتیک فعال شویم و دانشکده‌های فنی و مهندسی و علوم پایه باید با هم تعامل داشته باشند.

ستاری گفت: فرهنگ نفتی حتی در سیستم اقتصادی ما نیز رسوخ کرده است و این فرهنگ باید اصلاح شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین