|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
هانی زاده در پایان اظهار داشت : به نظر می رسد تلاش های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دولت آقای روحانی که برای حل این بحران آغاز شده است می تواند مبنای عمل بین المللی برای پایان دادن به بحران 55 ماهه سوریه باشد.
کارشناس مسائل خاور میانه گفت : نقش ایران در مورد حل بحران سوریه مورد توجه قدرت های جهانی قرارد دارد. وی در ادامه با اشاره به طرح چهار ماده ای ایران برای حل بحران سوریه گفت : رایزنی های نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با دولت در این رابطه آغاز شده است.

حسن هانی زاده در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در را بطه با نقش ایران برای حل بحران سوریه گفت : در حالی که توافق میان ایران و قدرت های جهانی چهارمین ماه را  پشت سر می گذارد، بازیگران فرا منطقه ای به این نتیجه رسیدند که باید بحران سوریه را با کمک ایران به شکلی مهار کنند و به نقش تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه ای و کاهش تنش هاتوجهی ویژه کرد؛  لذا اکنون باور  کشورهای بزرگ جهان این است  که باید از ظرفیت ایران در حل بحران سوریه استفاده کنند.

 وی افزود:  با توجه به آنکه تا کنون حدود یازده میلیون نفر از مردم سوریه چه در داخل و چه در خارج از خاک این کشور از جنگ آسیب دیده اند و آواره شده اند، لذا آوارگی مردم سوریه و مهاجرت پناهجویان سوری به سمت کشورهای اروپایی به یک بحران بین المللی تبدیل شده است.

 هانی زاده با اشاره به ابتکار ایران برای ارائه طرحی به منظور حل بحران سوریه گفت : از آنجا که جمهوری اسلامی ایران یک طرح چهار ماده ای برای حل بحران سوریه ارائه داداه است، لذا این طرح مورد توجه آقای دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه قرار گرفته است و رایزنی هایی هم در این خصوص با دولت یازدهم اغاز شده است؛به نظر می رسد بحران سوریه با راهکارهای ایران به سمت حل و فصل شدن حرکت کند.

 وی ادامه داد:  جمهوری اسلامی ایران و دولت یازدهم این آمادگی را دارد که به نوعی کمک کند تا این بحران به پایان برساند و این طرح چهار ماده ای قادر خواهد بود مبنای عمل سازمان ملل و همچنین گروه های غیر مسلح داخلی قرار بگیرد. مشکلی که اکنون وجود دارد آن است که بازیگران منطقه ای و فرا منطقه ای به ویژه عربستان، ترکیه و قطر از رهگذر کمک های مالی به تروریست های فعال در سوریه بحران این کشور را گسترده تر کرده اند و چنانچه این کشورها کمک های خود را به گروهک های تروریستی داعش و جبهه النصره قطع کنند، قطعا راهکار سیاسی، مناسب ترین راه برای حل و فصل بحران سوریه خواهد بود .

هانی زاده در پایان اظهار داشت : به نظر می رسد تلاش های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دولت آقای روحانی که برای حل این بحران آغاز شده است می تواند مبنای عمل بین المللی برای پایان دادن به بحران 55 ماهه سوریه باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین