|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
بازیگر و هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران از متمرکز شدن امکانات در تهران انتقاد کرد و گفت: جوانان ایرانی دنیایی از هنر و قابلیت هستند و باید از همه امکانات به صورت عادلانه بهره ببرند.

جمشید مشایخی صبح پنجشنبه با حضور در جمع جوانان مشتاق تئاتر دربیست وچهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان که به میزبانی گرمسار برگزار شد، گفت: رمز ماندگاری کسی که در عرصه تئاتر گام بر می دارد این است که هدف اولش خدمت به مردم باشد؛ شور و حرارت موجود دراین جوانان نشان ازعشق وعلاقه واقعی آنها به رشته تئاتر دارد.

وی با اعتراض به اینکه همه امکانات باید در تهران متمرکز باشد تصریح کرد: برای پرورش استعداد هایی که امروز با آنها مواجه شدم و همه جوانان در سرتاسر کشور که قطعا دنیایی از هنر و قابلیت هستند باید امکانات در همه ایران عادلانه توزیع شود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: هنرمندان واقعی کسانی هستند که با همه کمبودها و سختی ها در عرصه تئاتر ماندند و تلاش کردند و هنر واقعی خود را به همگان اثبات کردند.

مشایخی همچنین ضمن تاکید بر اینکه تئاتر این نیست کسی که پرکار است را برجسته کنیم، تصریح کرد: نباید هنر بقیه کسانی که تازه در این مسیر گام برداشته اند را نادیده بگیریم بلکه هنر واقعی این است که با شناسایی استعدادها و میدان دادن به آنها شاهد ظهورجریان های نو در تئاتر باشیم.

وی در پاسخ به سوال جایگاه کنونی هنر در کشور ایران توضیح داد: برای اینکه هنر واقعی هنرمندان به نمایش گذاشته شود چاقوی سانسور در ایران باید کند شود.

مشایخی با تاکید بر اینکه هنرمندان عرصه تئاتر به حق واقعی خود نرسیده اند تصریح کرد:با همه شرایط نادرست موجود یک هنرمند برای ماندگار و جاوید شدن باید خود را خادم مردم بداند و به دنبال شهرت نباشند.

عزت الله رمضانی نیز در حاشیه برگزاری این جشنواره ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان هنرمند گرمساری گفت: فضای موجود امکان خوبی است که هنرمندان بهتر بتوانند فعالیت کنند و هنر خود را ارتقا ببخشند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه همه اقشار هنرمند از نظر مالی در مضیقه هستند گفت: هنر حرفه ای است که صرفا باید عاشقانه گام برداری و کمبودهای آن را نادیده بگیرید.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین