|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۶۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
حیدر پور با اشاره به اظهارات جلیلی بیان کرد : با ایراداتی که سعید جلیلی در کمیسیون مطرح کرده است این استنباط وجود دارد که بخش قابل توجه این اظهارات غیر منطقی است و این موضوع به جای بررسی حقوقی تبدیل به یک حرکت سیاسی شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از روند بررسی برجام در کمیسیون ویژه، بیان کرد که این بررسی به جای یک بررسی حقوقی به یک بررسی سیاسی تبدیل شده است. وی گفت : این بررسی رونمایی از جلیلی به عنوان نامزد جبهه پایداری برای مجلس دهم بود.

عوض حیدر پور در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ در رابطه با بررسی برجام در کمیسیون ویژه گفت : برای بررسی برجام و ابعاد آن با نگاهی دقیق تر کمیسیونی در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد تا ابعاد موجود در تفاهم بین المللی مورد ارزیابی قرار گیرد. وی افزود : اما رویه ای در کمیسیون ویژه اتخاذ شد که این احساس به وجود امد انچه مد نظر عموم نمایندگان بوده است مورد توجه قرار نگرفته است ،از جمله دعوت ار اقای جلیلی که خود قبلا مسئول مذاکرات بوده است .

حیدر پور با اشاره به اظهارات جلیلی بیان کرد : با ایراداتی که سعید جلیلی در کمیسیون مطرح کرده است این استنباط وجود دارد که بخش قابل توجه این اظهارات غیر منطقی است و این موضوع به  جای بررسی حقوقی تبدیل به یک حرکت سیاسی شده است.

 وی ادامه داد : از نوع رفتارها این مسئله تلقی می شود که از آقای جلیلی  به عنوان نامزد جبهه پایداری در مجلس دهم رونمایی شده است و جلسات کمسیون بررسی برجام  به جلساتی حول محور انتخابات تبدیل شده است. به نظر من رویه ای که کمیسیون ویژه اتخاذ کرده است رویه ای صحیح نیست و دعوت از اعضای سابق مذاکره کننده کاری غیر اصولی است.

 وی با انتقاد از رویکرد صدا و سیما بیان داشت : روندی هم که صدا و سیما در نوع پوشش مباحث دارد به گونه‌‌ای است که گویا ادامه دهنده همان رویکرد سیاسی است که به هیچ عنوان مطلوب کمیسیون برجام، نمایندگان و رایی که داده اند نیست.

 وی در پاسخ به این سوال که امروز به دوربین های صدا و سیما اجازه ورود داده اند گفت : از جزئیات خبر ندارم اما چنانچه این اتفاق رخ داده باشد،کار صحیحی انجام شده است، چراکه به جای یک بررسی حقوقی یک بررسی تماما سیاسی پوشش داده می شد و در این راستا صدا و سیما نیز در مسیر رونمایی از یک گروه و یک کاندیدا برای مجلس دهم گام برداشت که به هر صورت لازم است مردم نیز در این مسیر هوشیارتر عمل کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین