|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
مهمترین سوالی که با ایجاد ممانعت بر سر ورود دوربین های صدا و سیما به کمیسیون به وجود می آید این است که علت این منع چه چیزی می تواند باشد. به گفته این نماینده مجلس عدم حضور عوامل صدا و سیما موجب اعتراض اعضای کمیسیون شده است و این تصمیم از سوی صدا و سیما اتخاذ شده است.
عوامل صداو سیما برای ضبط جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور نیافتند. یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با اعلام این خبر گفت که عدم حضور عوامل ضبط جلسات کمیسیون برجام در جلسه امروز مورد اعتراض شدید اعضای این کمیسیون قرار گرفته است.

کمیسیون ویژه که مدتی است به بررسی برجام می پردازد و البته دوربین های صدا و سیما این گفت و گو ها را تا‌کنون ضبط کرده است، گویا دیگر اجازه حضور در این کمیسیون را ندارد.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، قریب به یک ماه می باشد که مجلس نهم برای بررسی توافقی که در وین رخ داد و تفاهم نامه ای که میان ایران و شش قدرت جهان به امضا رسید کمیسیونی تشکیل داده است تحت عنوان کمیسیون ویژه، فارغ از اما و اگر هایی که نسبت به ترکیب اعضای این کمیسیون وجود دارد ؛ در طول مدتی که اعضای کمیسیون به دور هم گرد آمدند تا به بررسی ابعاد این توافق بپردازند اعضای تیم مذاکره کننده قبلی و فعلی آن نیز در این روزها مهمان نمایندگان بوده اند و در جلسات شرکت داشته اند؛ البته دوربین های صدا و سیما مهمان دیگر این کمیسون بوده است که مباحثه مطروحه دراین جلسات را ثبت و ضبط و با چند ساعت تاخیر از طریق جعبه جادو برای بیندگان آن پخش می کرد، تا مردم نیز در جریان این مباحث قرار گیرند.

 اما در میانه راه تصمیم به یکباره تغییر می کند؛ عوامل صداو سیما برای ضبط جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور نیافتند. یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با اعلام این خبر به ایسنا گفت که عدم حضور عوامل ضبط جلسات کمیسیون برجام در جلسه امروز مورد اعتراض شدید اعضای این کمیسیون قرار گرفته است. به گفته وی، اتخاذ این تصمیم از سوی کمیسیون برجام نبوده و احتمالا صداوسیما چنین تصمیمی را گرفته است.

علت ممانعت چیست؟

مهمترین سوالی که با ایجاد ممانعت بر سر ورود دوربین های صدا و سیما به کمیسیون به وجود می آید این است که علت این منع چه چیزی می تواند باشد. به گفته این نماینده مجلس عدم حضور عوامل صدا و سیما موجب اعتراض اعضای کمیسیون شده است و این تصمیم از سوی صدا و سیما اتخاذ شده است. سوال دیگر آن است که چطور ممکن است صدا و سیما برنامه ای را که قطعا مخاطب بسیاری دارد را قطع نماید، آن هم بدون اعلام هیچ گونه توجیه و دلیل خاصی؛ به نظر می رسد مسئله چنین ساده نیز نباشد برای پی بردن به عمق ماجرا لازم است به برنامه هایی که تا کنون پخش شده است پرداخت.

 شاید یکی از مهمترین علل قطع برنامه، فضای مناظره غیر مستقیمی بود که میان تیم سعید جلیلی و محمد جواد ظریف رخ داد؛ مباحثی که نه تنها کمیسیون برجام را به سمت دوقطبی شدن سوق داد، بلکه در جامعه نیز چنین فضایی را ایجاد کرد و شاید این تصمیم را بتوان دستوری دانست که چندان به سیاستهای صدا و سیما مربوط نباشد؛ چرا که طبق رویکردی که رسانه ملی در پیش گرفته است دوقطبی کردن چندان هم نامطلوب تلقی نمی شود ،به ویژه در مورد مسئله توافق هسته ای، مسئله ای که می توان از مستند های پخش شده صدا و سیما در رابطه با موضوع هسته ای به خوبی دریافت. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۴
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
56
*
صداوسیما آن قسمت ها را
که لازمه ی توجیه/پیشبردِ سناریوی دلواپسی! بود،
قبلاً ضبط کرده!!!

اگر بخواهد توضیحات و پاسخ های سؤالات/ابهامات/اتّهامات/مُهملاتِ مطروح را نیز ظبط کند که ...
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
1
ما خواستار اظهار نظر رسمی و مکتوب نمایندگان بر جام هستیم تا فردا بدانیم که مخالف بوده و کی موافق
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
1
ما خواستار اظهار نظر رسمی و مکتوب نمایندگان بر جام هستیم تا فردا بدانیم که مخالف بوده و کی موافق
ذبيح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
1
0
چرا جشن هسته اي نمي گيريم؟؟؟؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین