|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۶۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان گفت: فعالیت های سیستماتیک، معرفی ظرفیت ها و تعامل با کشورهای مختلف زمینه ساز جذب سرمایه گذار برای توسعه و رونق اقتصادی است.
محسن کبریایی زاده روز شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان زنجان و فرماندار شهرستان سلطانیه استان زنجان افزود: گرجستان کشوری با ویژگی های بارز و مهم برای کشورهای اروپایی، روسیه و ایران است.
وی گفت: این کشور با توجه به وجود سواحل دریای سیاه ظرفیت های قابل توجهی برای صادرات محصولات و انرژی ایران به سایر کشورها دارد.
کبریایی انجام اصلاحات اقتصادی در گرجستان را از جمله مولفه های متمایز کننده این کشور از سایر کشورهای حوزه آسیای میانه و قفقاز نام برد.
رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با اشاره به اینکه استان زنجان با ظرفیت های معدنی موجود در آن شناخته می شود گفت: قطعا ویژگی ها و ظرفیت های دیگری در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این استان وجود دارد که هنوز ناشناخته است و قابلیت برنامه ریزی برای توسعه و اعتلای بیشترآن فراهم است.
کبریایی تعامل مسوولین و سرمایه گذاران استان زنجان برای بهره گیری از ظرفیت های سرمایه گذاری در داخل و خارج از این استان را لازمه پیشرفت آن برشمرد.
وی به انتخابات اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان در اواخر شهریور امسال اشاره و بیان کرد: این اتاق می تواند زمینه مناسبی در کمک و تسریع روند سرمایه گذاری بین دو کشور را برای سرمایه گذاران فراهم کند.
گرجستان به مرکزیت تفلیس از کشورهای منطقه قفقاز است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین