|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
علیرضا کریمی آزادکار وزن 86 کیلوگرم تیم ملی در اولین تجربه جهانی خود در رده سنی بزرگسالان در آمریکا با شکست کشتی گیر نامدار اوکراینی به مرحله نیمه نهایی راه یافت و سهمیه المپیک را در این وزن کسب کرد.
دومین روز از چهل و ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال 2015 جهان از ساعت 21و 30دقیقه جمعه شب به وقت تهران در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا در وزن های 61، 86 و 97 کیلوگرم آغاز شد که تا صبح امروز (شنبه) ادامه خواهد داشت.
علیرضا کریمی آزادکار جوان تیم ملی و دارنده مدال طلای جوانان جهان در مرحله یک چهارم نهایی برابر ابراهیم آلداتف قهرمانی رقابت های سال 2013 جهان از اوکراین روبرو شد و حریف قدرتمند خود را 14 بر 4 شکست داد و به جمع چهار نفر برتر راه یافت و ضمن اینکه سهمیه المپیک 2016 ریو را نیز گرفت.
این آزادکار کرجی تیم ملی در مرحله نیمه نهایی به احتمال زیاد عبدالرشید سعدالله یف (تانک روسی) قهرمان سال 2014 جهان از روسیه را پیش رو خواهد داشت. سعدالله یف آزادکار قدرتمند روسی در مرحله یک چهارم میهان پترفو گانف از بلغارستان را پیش رو دارد.
کریمی در دور اول امیدجان عثمان اف نفر سوم آسیا و دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از ازبکستان را 11 بر صفر شکست داد و در مبارزه دوم نیز پیوتر اینالوف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از مولداوی را با زیرگیریهای بی نقص با نتیجه 14 بر 7 شکست داد و در سومین مبارزه تاپانی هینو از فنلاد را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
در روز نخست این رقابت ها سید محمد محمدی با کسب مدال برنز وزن 65 کیلوگرم اولین سهمیه المپیک کشتی آزاد ایران را نیز کسب کرد.
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو از 19 تا 22 شهریور در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود.
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن های57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم برگزار می شود و به غیر از وزن های61 و 70 کیلوگرم، سایر وزن ها می توانند سهمیه المپیک برزیل را بگیرند.
در رقابت های جهانی آمریکا در 6 وزن المپیکی نفرات اول تا پنجم هر وزن سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین