|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با رییس جمهوری فنلاند گفت: دو کشور در ابعاد مختلف صنعتی، تجاری، محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و گردشگری زمینه های مناسبی برای گسترش همکاری دارند.
از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار که برای حضور در کنفرانس بین المللی فناوری پاک به هلسینکی فنلاند سفر کرده است، با ' سائولی نینیستو ' رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت و کو کرد.
ابتکار در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام روحانی رییس جمهوری ایران به رییس جمهوری فنلاند، ملاقات های خود را با وزیران امور اقتصادی، کشاورزی و محیط زیست، توسعه و تجارت خارجی و اعضای کمیته سیاست خارجی پارلمان فنلاند مثبت بیان کرد.
معاون رییس جمهوری با اشاره به توافق1 + 5 با جمهوری اسلامی ایران و رفت و آمدهای مقامات اروپایی، سفر وزیر توسعه و تجارت خارجی در پاییز 94 و سفر کمیته سیاست خارجی پارلمان فنلاند در بهار 95 را برای توسعه روابط دو کشور مثبت ارزیابی کرد.
وی در خصوص نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران بر امنیت منطقه ای گفت: برای حل معضلات خاورمیانه و تروریسم نیاز به اراده و همکاری جمعی در سطح بین المللی است.
وی ابراز امیدواری کرد که دیپلماسی و مذاکرات بر افراط گرایی غلبه کند.
همچنین ' سائولی نینیستو ' رییس جمهوری فنلاند ضمن تبریک موفقیت مذاکرات جمهوری اسلامی و قدرت های جهانی، خواستار ابلاغ سلام خود به رئیس جمهوری ایران شد و گفت: مذاکرات طولانی و سنگین بود، ولی نتیجه آن تاکنون مثبت بوده است.
رییس جمهوری فنلاند، سابقه روابط دو کشور را خوب توصیف کرد، گفت: تاکنون در روابط مشکلی نداشته ایم و از توسعه آن با جمهوری اسلامی ایران استقبال شده است و موانع روابط تجاری نیز با برداشتن تحریم ها حل می شود. هیاتی مرکب از وزیر توسعه و تجارت خارجی و دست اندرکاران اقتصادی فنلاند طی دو تا سه ماه آینده برای مذاکره با طرف های ایرانی عازم تهران خواهند شد.
نینیستو با اشاره به معضل تروریسم و گسترش آن در سطح جهان گفت: اکنون اروپا در حلقه ای از بحران قرار گرفته است؛ از یک طرف اوکراین و از سوی دیگر بحران های خاورمیانه و گسترش تروریسم باعث شده است سیل مهاجرت به سوی اروپا جریان پیدا کند و ما از یک سو با مسائل انسانی و از سوی دیگر با مشکل نبود ظرفیت کافی برای پذیرش آنها مواجه هستیم.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست 16 شهریور برای حضور در نشست مشورتی وزرای محیط زیست کشورهای جهان در زمینه تغییرات آب و هوا راهی پاریس شد که این نشست 17 شهریور پایان یافت.
پس از آن ابتکار برای حضور و سخنرانی در نشست جهانی فناوری های پاک در هلسینکی فنلاند به دعوت وزیر اقتصاد این کشور روانه فنلاند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین