|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه باید انتخابات خبرگان با شکوه برگزار شود بیان کرد این با شکوه برگزار شدن در گرو آن است که ابتدا انتخابات خبرگان سیاسی تلقی نشود و اندیشه ها و تفکرهای متفاوتی در آن حضور داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان در رابطه با موضوع انتخابات خبرگان و تلاش برخی برای سیاسی کردن این انتخابات گفت : باید همگی تلاش کنیم روحانی و علمایی بودن انتخابات خبرگان حفظ شود. وی در ادامه گفت: لازمه اجنتاب از سیاسی شدن ان است که همه افکار و اندیشه ها بتوانند در این انتخابات حضور پپیدا کنند.

 هاشم زاده هریسی  در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ گفت : نمی گویم درهای خبرگان را باز کنید تا هرکسی بیاید اما لازم است درها بسته نشود.  هاشم زاده هریسی با بیان آنکه از پرداختن زود هنگام به بحث انتخابات خبرگان ابا دارم که مبادا این سخنان موجب شود پیش از موعد فضای سیاسی کشور انتخاباتی شود، گفت: متاسفانه فضای انتخاباتی در کشور ما حالت عادی ندارد و برخی اظهارات جامعه را تب دار می کنند که اینها هزینه های زیاد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی را به دنبال دارد، مضاف بر آنکه در این میان تخریب ها، تهمت ها و افتراها نیز سر بیرون می آورد و از این لحاظ آفت های زیادی به جامعه وارد می کند.

 هریسی با اشاره به اینکه پروسه انتخابات در کشور از ثبت نام تا بررسی صلاحیت و انجام انتخابات و پایان آن پروسه ای طولانی است گفت : این طولانی بودن آن با توجه به این موضوع که گاهی چهره بگو و مگو به خود می گیرد افتخار آمیز نیست بلکه هزینه های را به دنبال دارد. وی ادامه داد : آن انتخاباتی افتخار آمیز است که در پروسه ای کوتاه اما با شکوه برگزار شود.

 هاشم زاده هریسی تاکید کرد آنچه در انتخابات حائز اهمیت است کیفیت می باشد و نه کمیت .

وی در ادامه افزود: انتخابات باید موجب وحدت و انسجام بیشتر باشد نه آنکه تخریب ها و تهمت ها را دامن بزند. هریسی با تاکید بر آنکه بر اساس آنچه بیان شد نمی خواهم به انتخابات پیش هنگام ورود پیدا کنم ،بیان کرد: باید همه تلاش کنیم انتخابات خبرگان را سیاسی نکنیم تا از فضای اصلی خود منحرف نشود .

عضو مجلس خبرگان تاکید : اینجا کاندیداها علما هستند، بگذاریم این انتخابات روحانی و علمایی و پدرانه باشد.

 وی ادامه داد : این صف بندی ها که گاهی مشاهده می شود ا شایسته خبرگان نیست و از آنجایی که خبرگان حکم پدری دارد باید انتخابات آن نیز فراگیر باشد و از همه گروه ها و جناح ها در آن مشاهده شود و لازمه این امر آن است که اندیشه های سیاسی و موضوعاتی جناحی در این انتخابات دخالت پیدا نکند.

 وی با اشاره به موضوع صلاحیت ها گفت : در مسئله صلاحیت ها نیز چنانچه انگیزه های سیاسی دخالت پیدا کند این شائبه پیش خواهد آمد که انتخابات سیاسی شده است.

 هریسی با تاکید بر انکه نمی گویم خدایی ناکرده شورای نگهبان چنین نگرشی دارد، اما می گویم باید تلاش کرد چنین فضا و چنین تلقی نیز پدید نیاید. وی تاکید کرد در خلال انتخابات باید به گونه ای رفتار شود که به هیچ عنوان سیاسی بودن از آن استشمام نشود.

عضو مجلس خبرگان افزود : انتخابات خبرگان باید بیش از انتخابات دیگر مورد اهمیت قرار گیرد ،چراکه مشروعیت نظام را تامین می کند و در مسیر اسلامیت و جمهوریت نظام می باشد. وی با تاکید بر این موضوع که اساس خبرگان با مجلس شورای اسلامی تفاوت دارد گفت:خبرگان نظارت کلان را بر عهده دارد در حالی که وظیفه مجلس شورای اسلامی بیشتر نظارت بر قوه مجریه است ؛ از این رو انتخابات خبرگان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود .

هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه باید انتخابات خبرگان با شکوه برگزار شود بیان کرد: با شکوه برگزار شدن در گرو آن است که ابتدا انتخابات خبرگان سیاسی تلقی نشود و اندیشه ها و تفکرهای متفاوتی در آن حضور داشته باشد و به گونه ای برخورد شود که موجبات دلسردی برای مردم پدید نیاید.

 وی در پایان اظهار داشت : صحبت از حضور افراد با گرایشات مختلف در مجلس خبرگان به معنای باز کردن درهای خبرگان نیست که هر کسی می خواهد بیاید، بلکه  به این معناست که درها بسته نشود و تفاوت است میان بازکردن در و جلوگیری از بسته شدن کامل آن .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین