|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
رييس سازمان حج و زيارت از افزايش ۵۰ درصدي سهميه جمهوري اسلامي ايران در عمره آتي كه از آذر ماه امسال آغاز مي شود خبر داد و گفت: در عمره پيش رو، ۷۵۰ هزار زائر ايراني به زيارت خانه خدا مشرف مي شوند.
«سعيد اوحدي» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا به ديدار روز گذشته خود با وزير حج عربستان اشاره كرد و افزود: اين ديدار در فضاي بسيار صميمي و دوستانه برگزار شد.
رييس سازمان حج و زيارت اضافه كرد: پيرو صبحتي كه قبل از آ‎غاز ديدار با علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي داشتم به نيابت از سوي وي از وزير حج عربستان براي حضور در ايران دعوت كردم كه مورد استقبال بندر بن حجار قرار گرفت.

اوحدي يادآور شد در اين ديدار درباره مسايل حج امسال و مطالبات ايران در عمره مفرده پيش رو مذاكره و صحبت شد.

آغاز اعزام زائران ايراني به عمره از ابتداي آذر ماه


معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه سيستم صدور رواديد عربستان سعودي در عمره براي همه كشورهاي اسلامي از ابتداي آذر ماه - صفر - باز مي شود گفت: سال گذشته سيستم صدور رواديد زائران ايراني از ابتداي ربيع الاول باز شد و به همين دليل نتوانستيم بيش از ۴۹۰ هزار نفر به سرزمين وحي اعزام كنيم.

اوحدي گفت: در اين ديدار از وزير حج عربستان خواستيم سيستم صدور رواديد زائران ايراني در عمره مانند ساير كشورهاي اسلامي از ابتداي آذر ماه باز شود كه مورد موافقت وي قرار گرفت.
رييس سازمان حج و زيارت آغاز اعزام زائران ايراني به عمره مفرده از ابتداي آذر ماه را يكي از زمينه هاي افزايش ۵۰ درصدي اعزام زائران به سرزمين وحي خواند و گفت: هم اكنون نيز قراردادهاي عمره آتي مانند قراردادهاي مسكن بر اساس افزايش ۵۰ درصدي با طرف سعودي منعقد مي شود.

فراهم شدن زمينه آزادي يك زائر ايراني زنداني در عربستان


اوحدي همچنين از فراهم شدن زمينه آزادي يك زائر ايراني زنداني در عربستان در ديدار با وزير حج اين كشور خبر داد و گفت: متاسفانه يكي از زائران ايراني از عمره سال گذشته به اتهام گذاشتن گوشي همراه خود روي حجر اسماعيل در زندان به سر مي برد كه در اين ديدار زمينه آزادي هر چه سريعتر وي فراهم شد.

اعزام ۷۳ درصد زائر ايراني به سرزمين وحي

رييس سازمان حج و زيارت همچنين از حضور ۷۳ درصد زائران ايراني حج امسال در سرزمين وحي خبر داد و گفت: هم اكنون حدود ۳۶ هزار زائر ايراني در مكه مكرمه و حدود ۱۰ هزار نفر نيز در مدينه منوره به سر مي برند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین