|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۶۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
در پنج ماه نخست امسال، حدود ١٠٠ هزار متر در چاههای توسعه ای و تعمیری مناطق نفتخیز جنوب حفاری شده است.
شرکت مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد: مجموع متراژ حفاری های صورت گرفته ١٠٠ هزار متر بوده که ٩٠ هزار متر آن در چاههای توسعه ای و ١٠ هزار متر دیگر در چاههای تعمیری انجام شد.
محمدمهدی زارعی معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ٦٣ حلقه چاه توسعه ای و تعمیری حفاری شده است، یادآور شد: در این میان، ٢٢ حلقه چاه به صورت جهت دار (Directional) تعمیق شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات حفاری و تعمیر چاهها با استفاده از ٥١ دستگاه حفاری ادامه دارد، تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال، ٢٩٣ فقره عملیات لوله مغزی سیار نیز بر روی چاههای نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب راهبری شده است.
معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین با اشاره به اینکه در این مدت ٢ حلقه چاه به روش زیر تعادلی (UBD)حفاری شده است، گفت: توسعه حفاری چاههای نفت و گاز با به کارگیری فناوری روز دنیا، از برنامه های راهبردی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.
عملیات حفاری چاههای نفت و گاز در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، استانهای خوزستان و بخشهایی از فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد را در بر می گیرد که گستره ای حدود ٤٠٠ هزار کیلومتر مربع را شامل می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین