کد خبر: ۶۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
رییس کل بانک مرکزی گفت: اولویت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی منوط به استمرار خط تولید است.
ولی الله سیف پنجشنبه شب در نشست با استاندار بوشهر افزود: منابع نظام بانکی محدود است لذا باید با بررسی های دقیق نقدینگی به بخش هایی از تولید تزریق شود که بیشترین کارایی و اثربخشی را دارند .
وی یادآورشد: انباشت مطالبات معوق بانکی ناشی از اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی فاقدبهره وری تجربه ناموفق دولت های نهم و دهم نباید در این دوره نیز تکرار شود.
رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی بدلیل برخی مشکلات به هر میزان تسهیلات نیز دریافت کنند تولید پایداری نخواهند داشت .
سیف گفت: به هیچ وجه فعالیت های نظام بانکی در استانها منوط و محدود به منابعی که در استانها جمع می کنند نیست.
وی اظهاراشت: هرکدام از بانکها پروژه هایی را معرفی می کنند که توسط اداره مرکزی تامین منابع مالی می شود و انعکاس تسهیلات اعطایی به آن پروژه ها در دفاتر استان نیست لذا وقتی تلفیق می شود آن عدد و رقم ها وجود ندارد.
رییس کل بانک مرکزی افزود: بانکها باید صورت جداگانه ای از عملکرد اداره مرکزی خود را دریافت کنند که حجم تسهیلاتی که به پروژه های ملی که از تهران تامین منابع مالی می شود نیز اضافه شوند تا معلوم شود چند برابر منابع و سپرده های استان، آن بانک مربوطه در استان سرمایه گذاری کرده است.
سیف گفت: شرکت های نفتی مستقر در استان بوشهر اگر سپرده ها و یا اداره مرکزی آنها درتهران است آن بانک عموما انجام پروژه و اعطای تسهیلات به پروژه را به این که چه پروژه ای در کدام نقطه کشور توجیه اقتصادی بالاتر داشته باشد بانک مربوطه در آن استان اجرا می کند و نگاه به میزان سپرده بانکی اش در استان یادشده نمی کند.
استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: مطالبات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی مربوط به یکی دوسال اخیر نیست بلکه در دولت های نهم و دهم جمع و رفع نشده است .
مصطفی سالاری افزود: اعطای تسهیلات جدید ، امهال تسهیلات گرفته شده و بخشودگی جرایم مطالبه بخش خصوصی از نظام بانکی در استان بوشهر است .
وی یادآورشد: این درحالی است که برخی موانع قانونی مانع از امهال وام بیش از یک بار می شود و اختیارات مدیران بانکی در استان ها نیز محدود است که اتخاذ راهکاری جدید برای برون رفت از این وضعیت نیازمند همکاری بانک مرکزی است.
نشست با بخش خصوصی، بازدید از برخی طرح های صنعتی ، شرکت در شورای هماهنگی بانک ها و کارگروه اشتغال و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه برنامه های سفر رییس کل بانک مرکزی به استان بوشهر است.
رییس کل بانک مرکزی به مناسبت هفته دولت و به نمایندگی از جانب رییس جمهور عصر امروز وارد بوشهر و در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار و سرپرستان بانک های دولتی و خصوصی قرار گرفت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین