|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی و مرزهای آبی و خاکی، مرزبانی الکترونیکی در دستور کار جدی دولت قرار دارد.
محمود واعظی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح مرکز مانیتورینگ فناوری اطلاعات منطقه شمالغرب کشور در جمع خبرنگاران افزود: زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات این استان دارای شاخص های بالایی است و بنا داریم امسال 412 روستای استان را زیر پوشش اینترنت قرار دهیم تا تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از اینترنت بهره مند باشند.
وی، دولت الکترونیک را از اولویت های مهم دولت یازدهم برشمرد و گفت: خوشبختانه آنچه که مربوط به این وزارتخانه در زمینه فراهم سازی زیرساخت ها بوده به مورد اجرا درآمده و اکنون نوبت سایر دستگاهها است تا خدمات خود را الکترونیکی کنند.
واعظی اضافه کرد: برای این منظور طرح مشترکی شکل گرفته و هدف آن علاوه بر راه اندازی دولت الکترونیک، ایجاد اشتغال، حمایت از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان می باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته 16 هزار و 100 میلیارد ریال در بخش بسترسازی زیرساخت های ارتباطی از سوی این وزارتخانه و 45 هزار میلیارد ریال نیز توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفت که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری 20 هزار میلیارد ریال توسط ما و 50 هزار میلیارد ریال نیز توسط بخش خصوصی صورت بپذیرد.
وی اضافه کرد: در این رابطه سال گذشته در استان قزوین یک هزار و 170 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط این وزارتخانه صورت گرفت که برای امسال این میزان به یک هزار و 800 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
این مسوول در خصوص دستور گمرک برای رجیستر گوشی های همراه، یادآور شد: این موضوع از گذشته مطرح بوده چرا که این مساله می تواند با ورود گوشی های قاچاق به کشور مقابله کند اما از زمان اجرایی شدن آن اطلاع کافی نداریم.
واعظی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت استفاده از فضای مجازی را برای کاربران آزاد گذاشته از اینرو به مردم و به خصوص جوانان توصیه می کنم که از این فضاها صحیح استفاده کنند و با آلوده سازی این فضاها مبارزه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین