|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: هر چند کمیسیون ویِژه در دست مخالفان است اما قول داده‌اند که موافقان و مخالفان با بی طرفی تصمیم گیری کنند. وی همچنین بیان داشت: مجلس نمی تواند در رابطه با برجام به تنهایی تصمیم بگیرد
عضو کمیسیون بهداشت گفت: هر چند کمیسیون ویژه در دست مخالفان است اما قول داده اند که موافقان و مخالفان با بی طرفی درباره آن تصمیم گیری کنند.

مسعود پزشکیان در رابطه با کمیسیون ویژه بررسی برجام به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: تاکنون کمیسیون ویژه دوجلسه برگزار کرده است که در یک جلسه هیئت رئیسه انتخاب شد و در جلسه دوم قرار بود دیداری با رئیس مجلس برگزار شود تا روند ارزیابی مشخص شود و در جلسه بعد آن پیشنهاد مورد تصویب قرار گیرد و در نهایت بر اساس آن مصوبه کار کمیسیون آغاز خواهد شد.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب این کمیسیون در دست اکثریت مخالفان توافقنامه قرار گرفته است گفت: بله کمی تا قسمتی این مسئله واقعیت دارد.

وی در رابطه با اینکه این موضوع چقدر می تواند در راستای بررسی برجام تاثیر گذار باشد گفت: امیدواریم این مسئله در ارزیابی تاثیری نداشته باشد، چرا که آنها قول داده اند موافق و مخالف در کنار یکدیگر جمع شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر ابزار و چک لیستی بتوانند ارائه دهند و بعد گزارشی بر اساس آن چک لیست، بهتر می‌توان قضاوت کرد که آیا رفتار از روی بی طرفی بوده است یا بر اساس غرض ورزی.

عضو کمیسیون بهداشت اظهار داشت: ما باید بدانیم که دنبال چه چیزی بودیم و می خواهیم چه چیزی را  به دست بیاوریم.

پزشکیان در ادامه بیان داشت: لازم است بررسی کنیم اگر چیزی را که بدست آمده است بپذیریم، چه مزایا و معایبی دارد و در مقابل اگر نپذیریم مزایا و معایب آن چه خواهد بود.

وی ادامه داد: به طور کلی، موضوع سبک سنگین کردن است که اگر بر فرض، توافقنامه پذیرفته نشود تبعات آن چقدر می‌تواند سنگین باشد.

وزیر اسبق بهداشت در رابطه با این موضوع که چقدر این احتمال وجود دارد که نمایندگان دولت را وادار به دادن لایحه برجام کنند و در نهایت به آن رای منفی دهند گفت: فکر نمی‌کنم مسئله به این سادگی باشد،چرا که شورای امنیت ملی نیز به این حوزه ورود کرده است؛ضمن آنکه مقام معظم رهبری نیز باید در این رابطه نظر دهد؛بنابراین مجلس نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد. بر این اساس مجلس در آن حدی که می تواند هماهنگی ها را انجام دهد قادر است ورود پیدا کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
2
نیازی به این کمیسیون نبود/نیست.

شماها (موافقان) انصراف بدهید تا توطئه! خنثی شود.

*
بررسی، نظر و تصمیمِ
دولت و شورای عالی امنیّت ملّی کافیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین