|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
به گفته ابراهیم کارخانه،منصور حقیقت‌پور و وحید احمدی نواب اول و دوم کمیسیون شدند.البته حسین نجابت و سید محمود نبویان به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند.
بیش از یک ماه است که ایران و 6 کشور جهان بر سر مسئله پرونده هسته ای به یک راه حل دست پیدا کرده اند به گونه ای که  توافق جامع هسته ای و برنامه ای مشترک برای آینده از دل 12 سال مذاکره بیرون آمده است. اگرچه 23 تیرماه 94 نقطه پایان مذاکرات بود اما برای سیاست داخلی کشورهای مذاکره کننده  سرآغاز مناقشاتی دیگر بود به صورتی که امروز شاهد اختلافاتی میان دولت آمریکا با کنگره از یک سو و دولت تدبیرو امید با مجلس نهم از سوی دیگر هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید مخالفین دولت که همواره تلاش می کردند تا به بهانه مذاکرات تندترین انتقادات را روانه پاستور نشینان کنند امروز تصویب برجام را هدف خود قرار داده اند. هرچند کمیسیون امنیت ملی وظیفه بررسی برجام را طبق قانون "الزام دولت به دستاوردهای هسته ای " که چندی پیش توسط همین نمایندگان به تصویب رسید برعهده داشت، اما پس از توافق اهالی بهارستان خواستار تشکیل کمیسیونی ویژه برای بررسی برجام شدند.

کمیسیونی که هفته گذشته اعضای آن انتخاب شد و اکثریت را مخالفان دولت تشکیل دادند به هر صورت در شرایطی که برخی نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی به ترکیب کمیسیون ویژه انتقاداتی داشتند امروز در نخستین جلسه کمیسیون ویژه مشاهده شد علیرضا زاکانی که نام او همواره در صف مخالفان دولت به چشم می خورد، ریاست کمیسیون را برعهده می گیرد.

به گفته ابراهیم کارخانه،منصور حقیقت‌پور و وحید احمدی نواب اول و دوم کمیسیون شدند.البته حسین نجابت و سید محمود نبویان به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند. نقوی حسینی نیز که مواضع تندش در مخالفت با دولت موجب شد تا امسال در انتخابات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیگر سخنگوی این کمسیون نباشد، سخنگوی کمیسیون ویژه شد.  
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین