|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری مطالبات رئیس جمهور گفت: زنگ گفت‌وگو در مدارس ایجاد می‌شود تا از این طریق فرصتی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانش‌آموزی داشته باشیم.
محمد ابراهیم محمدی درخصوص اجرای دستورات رئیس جمهور برای راه‌اندازی ساعت گفت‌وگو و کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس کشور اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات رئیس جمهور که در روز اول مهر عنوان شد تیمی را تشکیل داده‌اند که این تیم مسئول بررسی و ارائه راهبردهای عملی برای اجرایی کردن این موضوعات است.

وی افزود: یکی از مطالبات رئیس جمهور که هم‌اکنون در حال پیگیری آن هستیم نهادینه کردن گفت‌وگو در سطح مدارس و در میان دانش‌آموزان است و فرآیند این گفت‌وگو باید منجر به آن شود که زیرساخت‌های برگزاری کرسی آزاداندیشی در مدارس فراهم شود.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا زنگ گفت‌وگو را در مدارس ایجاد کنیم، گفت: با فراهم کردن فرصت و مجال گفت‌وگو برای دانش‌آموزان در محیط مدرسه در قالب زنگ گفت‌وگو، کارگاه یا همایش می‌توان به سمت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانش‌آموزی حرکت کرد.

محمدی بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس به یک باور تبدیل شود تا بتوان در دانشگاه‌ها زیر ساخت فکری و رفتاری را ایجاد کرد و روند کرسی‌های آزاد اندیشی را تداوم بخشید.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری گفت‌وگو در مدارس به مقطع تحصیلی دانش‌آموزان نیز توجه داریم، افزود: به عنوان مثال تلاش می‌‌کنیم تا برای مقطع ابتدایی مسائل عاطفی یا آشنایی دانش‌آموزان با قانون گرایی را در قالب گفت‌وگوها داشته باشیم و در مقطع متوسطه اول و دوم مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مسائل مدرسه در قالب گفت‌وگو میان دانش‌آموزان رد و بدل می‌شود.

محمد بطحایی مشاور برنامه‌ریزی و هماهنگی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای محورهای صحبت رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید گفت: هم‌اکنون کمیته‌ای در آموزش‌وپرورش برای اجرای درخواست‌های رئیس جمهور تشکیل شده است و تا کنون ۲ تا ۳ جلسه را در این زمینه برگزار کرده‌اند.

وی افزود: صاحب نظران ادبیات کودک و نوجوان در این کارگروه عضو هستند و برای غنی‌سازی زنگ انشا در مدارس و اشاعه فرهنگ کتابخوانی تلاش می‌کنند در این کمیته کاری افرادی که تجربه عملیاتی حول محورهای اعلام شده از سوی رئیس جمهور دارند و با روش‌ها آشنا هستند فعالیت می‌کنند.

مشاور برنامه‌ریزی و هماهنگی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: در این کمیته صاحب‌نظران دانشگاهی نیز حضور دارند که تقریبا اعضای این کمیته ۷ نفر هستند و از این هفته پیشنهادات خود را برای اجرایی شدن درخواست‌های رئیس جمهور ارائه خواهند کرد و تلاش می‌کنیم که برای سال تحصیلی جدید این پیشنهادات به مرحله اجرا برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین