|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
معاون رییس جمهوری و رییس حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب کویری میقان اراک یکی از ظرفیت های زیستی مهم کشور است که باید با برنامه هدفمند احیا شده و دامن تهدید و آسیب از آن برچیده شود.
معصومه ابتکار عصر دوشنبه در جریان سفر یک روزه به اراک در سخنانی در جمع خبرنگاران استان مرکزی افزود: این تالاب کویری یکی از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر و جزو 10 تالاب برتر کشور شناخته شده که در سال های گذشته به دلایل مختلف حیات آن با چالش های جدی مواجه بوده است.
وی ادامه داد: ازآنجایی که تالاب کویری میقان اراک درفاصله پنج کیلومتری اراک واقع شده، حفظ و احیای آن برای مهار آلودگی های محیطی ، پیشگیری از ازدیاد چشمه های غبار نمکی و حفظ سلامت مردم ضروری است و استانداری استان مرکزی باید این مهم را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.
معاون رییس جمهوری و رییس حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: بهره برداری غیر اصولی احتمالی سولفات سدیم از سوی شرکت املاح معدنی ایران که در حاشیه تالاب میقان قرار دارد باید مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت اثبات این امر، از همه ظرفیت های قانونی برای برخورد با آن بهره گرفته می شود.
دکتر ابتکار خاطرنشان کرد: به منظور حفظ و احیای تالاب کویری میقان اراک، نشست های متعدی با حوزه ریاست جمهوری برگزار شده است.
وی در ادامه سخنان خود رسیدگی به وضعیت آلایندگی شرکت ایرالکو را یکی دیگر از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی های کارشناسی و مهمی در در دولت هشتم در خصوص بهسازی خطوط تولید و تعویض دیگ های این شرکت اتخاذ شد اما با روی کار آمدن دولت نهم و تغییر کادر مدیریتی، این برنامه متوقف شد.
ابتکار بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی وظیفه دارد لحظه به لحظه فعالیت شرکت ایرالکو را زیر نظر داشته باشد و در صورت اثبات آلاینده گی این شرکت باید تصمیمات قانونی در اسرع وقت اتخاذ شود.
وی در خصوص برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای مبارزه با بیماری طاعون نشخوار کننده گان منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک نیز گفت: بر اساس نشست های متعددی که با سازمان دامپزشکی کشور برگزار شده، تلاش برای تامین اعتبار واکسیناسیون دام های اهلی این منطقه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نشست با اعلام اینکه باید در نشست تلویزیونی شبکه آفتاب حضور به هم رساند، بدون پاسخگویی به سووالات خبرنگاران نشست را ترک کرد.
خانم ابتکار در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک در جمع فعالان زیست محیطی، کارکنان محیط زیست استان مرکزی نیز حضور یافت و در نشست شورای اداری استان مرکزی سخنرانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین