|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۵۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
فرمانده نیروی انتظامی گلوگاه، از کاهش 50 درصدی آمار مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در5 ماهه امسال در شهرستان گلوگاه خبر داد.
ذات الله رضوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پنج ماه نخست امسال در تصادفات درون شهری و برون شهری در حوزه استحفاظی گلوگاه، شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشته ایم.
وی گفت: در این مدت از مجموع تلفات حوادث ترافیکی 22 درصد جرحی و 78 درصد خسارتی بوده است.
رضوانی اظهار کرد: بیشترین تصادفات در شهرستان گلوگاه مربوط به راکبین موتورسیکلت است که در همین راستا به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم استفاده از کلاه، حرکات مارپیچ و فاقد پلاک بودن موتورسیکلت ها، در سال جاری 809 موتورسیکلت توقیف شد.
فرمانده نیروی انتظامی گلوگاه، همچنین در بحث توقیفات در شهرستان گلوگاه گفت: در سال جاری 880 خودرو و موتورسیکلت در گلوگاه توقیف شد که از این تعداد 71 مورد خودرو و 809 دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.
رضوانی با تاکید بر آموزش مناسب به رانندگان و فرهنگ رانندگی، یادآور شد: استفاده از هر نوع وسیله نقلیه، نیازمند فرهنگ سازی است و شهرستان گلوگاه نیز به دلیل اینکه افراد زیادی از موتورسیکلت استفاده می کنند نیازمند فرهنگ سازی مناسب در این راستا بوده که عملیاتی شد.
وی گفت: فرهنگ سازی در استفاده از کلاه ایمنی از نکات قابل توجهی بود که در دستور کار قرار گرفت و اکنون در شهرستان تا حدود بسیار بالایی رعایت می شود و در هفته ناجا نیز توزیع کلاه ایمنی را در دستور کار داریم.
شهرستان گلوگاه با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر در شرقی ترین نقطه مازندران واقع شده است که هم مرز با استان گلستان و سمنان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین