کد خبر: ۵۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت:دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود تا کنون در زمینه خدمت به مردم گام های ارزشمندی برداشته و توافق هسته ای با گروه 1 + 5 نمونه بارزی از خدمت دولت به مردم است.
آیت الله اسدالله ایمانی ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دولت در تحقق توافق هسته ای اقدامات بسیار شایسته ای انجام داده است و مجلس شورای اسلامی هم باید ادامه این مسیر را به شکل صحیح و مناسبی دنبال کند تا انتظار مردم در این زمینه به پایان برسد.
وی بابیان این که مجلس شورای اسلامی باید هرچه زودتردرمورد ارزیابی توافق هسته ای پاسخ دهد، افزود: بحث درباره کلیات این توافق باید به همراه تبیین جزییات آن انجام شود و این مهم باید از سوی مراجع ذی صلاح مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
آیت الله ایمانی اظهارداشت: توافق به معنای ، بده و بستان معقول ایده ها و نه تحمیل خواسته های یک طرف است و اگر این مهم در توافق هسته ای کشورمان جاری باشد، می تواند منشا اتفاقات خوب برای ملت ایران باشد.
وی اضافه کرد: برای اطلاع از کلیات و جزییات توافق هسته ای، متن توافق حاصل شده باید در مسیر قانونی خود حرکت کند و این انتظار مسوولان و مردم است.

** سرمایه بلوکه شده کشور برای رونق تولید هزینه شود
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت:پیش از این سرمایه های زیادی از ایران در خارج از مرزهای کشورمان بلوکه شده بوده که این سرمایه ها با توافق هسته ای که صورت گرفته ، آزاد می شود اما موضوع مهم این است که دولت بایددرباره هزینه کرد این سرمایه ها برنامه ریزی داشته باشد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود:اگر به این سرمایه های بلوکه شده با رویکرد سرمایه بادآورده نگریسته شود برای کشور زیان دارد و در این مورد دیدگاه دولتمردان و مسوولان بسیار حائز اهمیت است و برنامه ریزی اصولی آنها برای این سرمایه ها می تواند برای بسیاری از بخش ها راهگشا باشد.
آیت الله ایمانی بیان کرد:بر این باوریم که باید این سرمایه ها در بخش سرمایه گذاری و رونق تولید، راه اندازی کارخانه و واحدهای تولیدی هزینه شود تا به تبع آن شمار فرصت های شغلی در کشور افزایش یابد.
امام جمعه شیراز ادامه داد:اگر این سرمایه ها در مسیر اصولی و درست هزینه نشود دردسرآفرین خواهد بود ، همان گونه که رییس جمهوری نیز در گفت و گوی مستقیم تلویزیونی اخیر با مردم (11 مرداد 94) از این موضوع به عنوان دغدغه خود یاد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین