|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
رییس کمیته ملی المپیک، گفت: ورزشکاران ایران تا این لحظه عملکرد خوبی در کسب سهمیه المپیک داشته اند.
کیومرث هاشمی عصر امروز یکشنبه در حاشیه نشست نواب رییس فدراسیون های ورزشی در جمع خبرنگاران، گفت: گرفتن سهمیه در برخی از رشته های ورزشی بسیار دشوار است اما ورزشکاران باید تلاش کنند تا بتوانند سهمیه های خوبی را برای المپیک ریو بگیرند.

وی افزود: ما هنوز در ابتدای راه هستیم و با توجه به چند سهمیه اخیری که در رشته های دو و میدانی، بوکس و دوچرخه سواری کسب کرده ایم، عملکرد خوبی داشته ایم.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به بودجه این کمیته که هنوز ابهاماتی در این زمینه وجود دارد ، اظهار کرد: بودجه کمیته در دو ردیف اصلی و متفرقه آمده است که در ردیف اصلی آن شامل هزینه های جاری این کمیته و همچنین کمیته ملی پارالمپیک است. بخش اصلی بودجه فدراسیون ها برای کسب سهمیه المپیک در ردیف متفرقه است.

وی تصریح کرد: البته بخشی از اعتبارات کمیته ملی المپیک در ردیف اصلی پرداخت شده است و قرار است طی 15 روز آینده 40 درصد از بودجه ای که در ردیف متفرقه به کمیته ملی المپیک تخصیص داده شده، براساس اولویت بندی به فدراسیون های المپیکی پرداخت شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه نیز این رقم به 50 درصد می رسد که این ایده آل است اما طی صحبت هایی که با مسئولان وزارت ورزش و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری داشته ایم قول مساعد گرفته ایم تا به طور صدرصد اعتبارات به این کمیته تخصیص داده شود.

وی درباره معرفی رییس آکادمی ملی المپیک، گفت: این موضوع در دست بررسی است.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسشی درباره اینکه برخی فدراسیون ها مانند پزشکی ورزشی، تنیس روی میز و جودو که در المپیک نقش دارند با توجه به برگزار نشدن انتخاباتشان آیا لطمه ای به عملکرد کاروان ورزش ایران در المپیک نخواهد زد، گفت: امیدواریم که هرچه سریعتر انتخابات این فدراسیون ها برگزار شود تا نگرانی بابت این مساله نداشته باشیم.

هاشمی در رابطه با معرفی نشدن رییس کاروان اعزامی ایران به المپیک ریو 2016، اظهار کرد: هنوز بیشتر از یکسال به المپیک مانده است و این موضوع را در هیات اجرایی مطرح می کنیم تا سرپرست برای این کاروان معرفی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین