|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۵۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
آنقدر سر و صداي نماينده دلواپس در صحن علني زياد بود که صداي جلالي شنيده نمي شد. لذا بار ديگر ابوترابي فرد تريبون نمايندگان را قطع کرد و گفت: آقاي جلالي، بنده به عنوان مدير جلسه خواهش مي کنم اخطار ماده 77 را که قبول دارم بيانش حق شماست، را در زمان ديگري بيان کنيد.
اعتراض دو تن از نمایندگان معترض به توافق هسته ای به ترجمه متن این توافق، برای دقایقی جلسه علنی امروز را به تشنج کشید.

 اين دو نماينده که مدعي بودند ترجمه ارائه شده ظريف درباره توافق هسته اي ناقص بوده است، بر اين باور بودند مسئولینی که از توافقنامه تعریف و تمجید می‌کنند این متن ناقص و ترجمه غلط را خواندند که تعریف می‌کنند!چرا که از آنچه که تعریف می‌کنند در متن اصلی برجام وجود ندارد!

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت با بيان اينکه اين متن، متنی است که از پیچیدگی فنی، سیاسی و حقوقی برخوردار است، افزود: از اين رو باید ترجمه‌اش از بالاترین اتقان برخوردار باشد. لذا در این زمینه در همین روزها ترجمه رسمی قطعی را به دست ما می‌رسانند و ما هم تقدیم می‌کنیم.

اما دو نماينده معترض با اشاره به اينکه هفته آينده مجلس تعطیل است، با داد و فرياد از هيات رئيسه مي پرسيدند که کی این کار انجام می‌شود؟ آنها با صداي بلند هيات رئيسه را متهم مي کردند که از حق تذکر دادن نمايندگان را محدود مي کنند و همچنين مدعي بودند که وزارت ارشاد از رسانه ها خواسته اند به استناد مصوبه اي از شوراي عالي امنيت ملي، نبايد از برجام انتقاد کنند!

نايب رئيس مجلس تريبون آنها را قطع کرد و گفت: علاوه بر ارائه متن برجام و ترجمه آن تا کنون آقايان ظريف و عراقچي و صالحي با حضور در صحن علني و کميسيون امنيت ملي به ارائه توضيحات کاملي در اين زمينه پرداخته اند. اين متن مفصلي است و ترجمه آن زمان بر است. ترجمه اي که ارائه شده است، وحي منزل نيست و امکان خطا در آن بوده و هست. تنها چيزي که غيرقابل تغيير است، متن انگليسي است.

از آنجا که اين دو نماينده، کميسيون امنيت ملي و حتي رئيس فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت را در بيان اعتراضاتشان، مورد نقد قرار داده بودند، کاظم جلالي درخواست تذکر متقابل کرد تا به اظهارات آنان پاسخ گويد. او گفت: عده اي خودشان را عين اسلام و صد در صد تابع ولايت مي دانند. اين اشکالي ندارد. مي توانند هر تصوري راجع به خودشان داشته باشند. اما اينکه ديگران را خائن و غير ولايي مي دانند، ديگر جاي بحث است. حق نداريد ديگران را غير ولايي و خائن بدانيد.

سخنان وي که به اينجا رسيد يکي از نمايندگان دلواپس با داد و فرياد او را مخاطب قرار داد که جلالي در پاسخ به او گفت: آقاي کوچک زاده اينقدر هوچي گري نکنيد! اشکال شما در اين است که فق خودتان را محق مي دانيد و ..

آنقدر سر و صداي نماينده دلواپس در صحن علني زياد بود که صداي جلالي شنيده نمي شد. لذا بار ديگر ابوترابي فرد تريبون نمايندگان را قطع کرد و گفت: آقاي جلالي، بنده به عنوان مدير جلسه خواهش مي کنم اخطار ماده 77 را که قبول دارم بيانش حق شماست، را در زمان ديگري بيان کنيد.

محمدرضا تابش نماينده اردکان هم در تذکري خطاب به ابوترابي فرد گفت: شما به يک طيف در مجلس اجازه مي دهيد که مجلس را متشنج کند ولي به ما اجازه نمي دهيد که به مديريت شما انتقاد کنيم! نايب رئيس مجلس هم با بيان اينکه بعدا تذکر شما را خواهم شنيد، بگذاريد مجلس به کار خود ادامه دهد، ميکروفن وي را قطع کرد.
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
امير علي آشوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
5
1
شما هم يك طرفه خبر را پوشش مي دهيد
بگوييد كوچك زاده با داد! چه اعتراضي به جلالي كرد
جلالي فقط فرافكني مي كند كجا كوچك زاده گفت خائن و غير ولايي فقط گفت چرا هنوز بعد از 13 روز متن رسمي تحويل مجلس نشده
ترجمه جديد متن پر از اشكاله
مثلا Terminate را ترجمه كردن لغو در حالي كه در ديكشنري ها و ترجمه اولي وزارت خارجه نوشتن خاتمه دادن
بايد نماينده ها مراقب خطوط قرمز توافق هسته اي باشن
پاسخ ها
لطف الله بهرو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اگر اشکال ها همه شون مثل همین مورد ی که اشاره کردی، باشند،

بیجا هستند.

Terminate

معانی/مترادف های زیادی دارد از جمله

فسخ کردن

منقضی کردن

و ...

"خاتمه دادن" هم هیچ اشکالی ندارد و همان
لغو/فسخ کردن است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین