|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۵۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نباید بار المپیک روی دوش دو الی سه رشته ورزشی باشد، گفت: این زیبنده نیست و انتظار داریم سایر رشته ها بیش از پیش تلاش کنند تا شاهد حضور آنان نیز در المپیک باشیم.
محمود گودرزی عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد عالی بازیهای المپیک و پارالمپیک نیز که با حضور رییسان فدراسیون های ورزشی برگزار شد، گفت: جا دارد از فدراسیون هایی که در کسب سهمیه المپیک ریو تلاش می کنند، قدردانی کنیم.

وی افزود: البته فدراسیون هایی مانند فوتبال، هندبال، بسکتبال، قایقرانی و دیگر فدراسیون هایی که می توانند در المپیک ریو حضور یابند، بهتر است که بیش از پیش تلاش خود را برای کسب سهمیه و حضور در عرصه های بین المللی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن کسب سهمیه ریو، امسال سال سختی را پیش رو داریم، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال قبل از المپیک ریو است و حدود 80 درصد از کسب سهمیه ها تا پایان سال مشخص می شود، با کمبود منابع مالی روبرو می شویم.

گودرزی ادامه داد: البته تلاش می کنیم تا ورزشکاران در تنگنای مالی قرار نگیرند و از معاونت منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان درخواست داریم تا در این زمینه برنامه ویژه ای را در نظر بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توافق نامه اعضای 1+5 طی روزهای اخیر که از سوی دیپلمات های خبره کشورمان صورت گرفته گفت: به طور یقین با این اقدام گشایش هایی در عرصه های مختلف بویژه اقتصاد کشور صورت می گیرد که در پی آن ورزش نیز از آن بهره مند خواهد شد.

گودرزی گفت: البته رییسان فدراسیون های ورزشی باید به این نکته توجه داشته باشند که نباید تنها به اعتبارات دولتی اکتفا کنند، بلکه باید در جذب حامیان مالی تلاش کنند.

وزیر ورزش و جوانان در عین حال افزود: انتظار داریم تا جامعه ورزش در دولت تدبیر و امید و با توجه به توافقنامه ای که صورت گرفته بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

گودرزی در ادامه با تبریک به فدراسیون ورزش های ملی دانشجویی در کسب نتیجه مطلوب در المپیاد دانشجویان اخیر در کره جنوبی گفت: امیدواریم شاهد توفیقات دیگر رشته های ورزشی در عرصه های بین المللی باشیم.

گودرزی در ادامه در باره اینکه نباید بار المپیک روی دوش دو الی سه رشته ورزشی همواره باشد، گفت: این زیبنده نیست و انتظار داریم سایر رشته ها بیش از پیش تلاش کنند تا شاهد حضور بیشتر دیگر رشته در المپیک و عرصه های آسیایی باشیم.

وی با ذکر نمونه ای در این باره گفت: خوشبختانه در والیبال اتفاقات بسیار خوبی افتاد که امیدواریم در رشته هایی مانند هندبال، فوتبال و بسکتبال این اتفاقات خوب رخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از این نشست خطاب به رییسان فدراسیون های حاضر گفت: انتظار می رود فدراسیون ها نسبت به عملکرد هیات های ورزشی نظارت بیشتری داشته باشند زیر ا برخی مسائل به ما گزارش شده است که باید نسبت به این موضوعات دقت لازم را داشته باشیم.

وی موضوعاتی از قبیل داشتن یک حساب مالی، تسویه شدن بدهی های مالیاتی در قرارداد با ورزشکاران ، شفاف سازی حقوق و مزایای مربیان و کادر ملی ، پرهیز از پرداخت وام مدت دار به پرسنل را به عنوان نمونه گزارش ها عنوان کرد و گفت : این مواردی است که باید فدراسیون ها نسبت به آن نظارت داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از حضور ارزشمند و فرهنگی جامعه ورزش در ضیافت اخیر ریاست جمهوری قدردانی کرد و گفت: این اتفاقات باعث می شود دولت بیش از پیش به موضوع ورزش توجه داشته باشد.

گوردزی در عین حال یادآور شد برخی ورزشکاران و مربیان با بحث هایی که گاهی اوقات زیبنده نیست و ممکن است اثر منفی در جامعه بگذارد دقت داشته باشند.

در ادامه این نشست غلامرضا شعبانی بهار خطاب به رییسان فدراسیون های حاضر گفت: با توجه به رویدادهایی مانند هفته دولت ، هفته تربیت بدنی و دهه فجر که تا پایان سال در پیش داریم انتظار می رود برنامه های خود را به وزارت ارائه کنند تا در بحث مالی حمایت های لازم صورت گیرد.

معاون توسعه ورزش همگانی با بیان این که تا به امروز هنوز بودجه ورزش همگانی در سال جاری به فدراسیون ها پرداخت نشده است، گفت: طی هفته آینده پرداختی ها به فدراسیون هایی که طبق تفاهم نامه در ورزش همگانی مشارکت دارند، پرداخت می شود.

این نشست عصر امروز با حضور برخی معاونان وزارت ورزش و جوانان و رییسان فدراسیون های ورزشی در ساختمان مرکزی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین