|
|
امروز: چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۹
کد خبر: ۵۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کمیته راهبردی برند معیارهای انتخاب برندهای برتر را تعیین کرد که شامل میزان رشد فروش، میزان صادرات، کیفیت و استاندارد، فعالیت های توسعه ای در حوزه برند، شفافیت کسب و کار، مسئولیت اجتماعی و نوع مالکیت است.
از سازمان توسعه تجارت، کمیته راهبردی برند برای سنجش این معیارها شاخص هایی را تعیین کرده که بزودی به داوطلبان شرکت در انتخاب برندهای نمونه کشور اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت صادرات در اقتصاد ایران، معیارهای انتخاب برند برتر با نگاه صادراتی تعیین شده است.

گیتی توانا در جلسه تعیین معیارها و شاخص های برندهای برتر، افزود: برای انتخاب معیارها کشورهای پیشرو در زمینه انتخاب برند برتر بررسی شدند و در نهایت برای تعیین معیارها، الگوی مشخصی در نظر گرفته شد.

وی افزود: در گام اول انتخاب برندهای برتر، متقاضیان باید به صورت خوداظهاری به معرفی خود و عملکردشان در زمینه برندسازی بپردازند.

مدیرکل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت در عین حال به کاستی های موجود در زمینه برندسازی در ایران اشاره کرد و یادآور شد: از آنجا که صنعت برندینگ در ایران نوپا است به طور قطع انتخاب برندهای برتر در سال نخست امری دشوار خواهد بود.

براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت ایران متولی سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و ساماندهی و اجرای برنامه های راهبردی در جهت تبیین و توسعه فرهنگ برند در کشور است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین