کد خبر: ۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹
اعضای هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس مجمع این سازمان منصوب شدند.
مدیر عامل جدید شرکت ملی مس ضمن بیان نقطه نظرات خود پیرامون عملکرد در این شرکت، یاد مرحومین و بازنشستگان صنعت مس را گرامی داشت و اعلام کرد: با افتخار پذیرفتم که مجددا به مس برگردم.

مهندس احمد مرادعلیزاده دراین جلسه که با استقبال بی‌نظیری از سوی کارکنان مجتمع مس سرچشمه همراه بود، ضمن قدردانی از حضور کارکنان، مدیران، کارمندان و کارگران اظهار کرد: به احترام سابقه 12 سال همکاری مستمر و اطلاع از وضعیت شرکت در هشت سال اخیر و به جهت احساس مسئولیتی که در مقابل این صنعت که می‌دانم حاصل کار تک تک شماست، با افتخار پذیرفتم که مجددا به مس برگردم.

وی افزود:از حسن ظن وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر کرباسیان تشکر می کنم که این فرصت را دوباره ایجاد کردند تا با نگاهی نو به صنعتی که پایه آن معدن است، حرکت جدیدی را آغاز کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تشکر از تلاش همه مدیران عامل در این هشت سال اظهار کرد: یاد شهدای صنعت مس و همه مرحومینی که در صنعت مس حضور داشتند و همه بازنشستگانی که در بین ما نیستند، به خصوص مدیرانی که بودند و امروز نیستند، را گرامی می‌داریم.

مرادعلیزاده گفت: اعتبار آدمها یا اجتماعی است یا کاری؛ اعتبار اجتماعی همه ما به خاستگاه خانوادگی و تربیتی، شهر، محیط زندگی و کشوری برمی‌گردد که در آن زندگی می‌کند اما اعتبار حرفه ای به خاستگاه محل کارمان بر می‌گردد.

مرادعلیزاده به 12 سال حضور خود در مس اشاره کرد و گفت: کمتر کسانی هستند که از نزدیک با آنها آشنا نباشم و همین رابطه دو طرفه برای من اعتبار ایجاد کردکه این اعتبارحاصل اعتماد شما به من بود.

وی تصریح کرد: من به خاطر این کسب اعتبار بر خودم فرض دانستم به صنعت مس و به جمع شما برگردم؛ در این باره، هیچ منتی بر دولت و استان و کسی ندارم بلکه منت خود را قبول دارم تا دوباره آن اعتبار را برگردانیم.

اعتبار شخصیت حقوقی مس را بر می‌گردانیم

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران سپس بر احیای اعتبار شخصیت حقوقی مس به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های خود ذکر و بیان کرد: مس به فلز نجیب و چکش‌خوار مشهور است و سختی‌ها را تحمل می کند، شرکت هم واقعا شرکت نجیبی بوده و هست.کارکنان آن هم نجیب هستند بنابراین اگر نجابت شرکت مس خدشه دار شده است وظیفه ما احیای این نجابت خدشه دار شده است.

وی با تاکید بر این‌ که مس را به جایگاهی برمی‌ گردانیم که شایسته آن است، گفت: یکی از وظایف اصلی همه ما برگرداندن اعتبار مس به جایگاه اصلی آن است.

مرادعلیزاده با بیان این‌ که نکته بعدی، احیا و برگرداندن تولید و توسعه شرکت به مسیر اصلی است، اظهار کرد: تولید و توسعه دو بخش اصلی شرکت‌های تولیدی هستند که باید به هر دو بخش توجه شود؛ اینکه از تولید و توسعه پایدار دم می‌زنیم به این دلیل است که اینها را متعادل و منطقی کنیم و از رفتارهایی که در دوره‌های زمانی مختلف ممکن است باعث افراط یا تفریط در بعضی از بخشها شده باشد، باید به مسیر اصلی برگردانیم.

وی افزود: بر اساس توانی که در کشور و استان داریم، توسعه‌ها را متعادل و زمان‌بندی و اولویت‌بندی می‌کنیم.

مس باید سه نسل را پشتیبانی کند

وی ادامه داد: مس مانند بقیه انفال مثل نفت، سرمایه بین نسلی است، هرجا که کلنگی به زمین می‌خورد باید حداقل سه نسل را پشتیبانی کند؛ نیروی انسانی که جذب شده و آموزش می بیند، هزینه‌هایی را ایجاد می‌کند، باید بتواند این هزینه‌هارا جبران کند تا به بازنشستگی برسد.

مرادعلیزاده گفت: بر اساس این دیدگاه، تنظیم برنامه‌های شرکت براساس توسعه پایدار مهم بوده و مهمتر از آن تولید است. برنامه تولید در سال 84 و بخشی از آن در سال 85 که تولید ظرفیت اسمی کارخانجات به 250 هزار تن بود ، محقق شد؛اما به هر دلیلی، شاهدیم تولید امروز شرایط بحرانی دارد.

مرادعلیزاده گفت: اکنون پنج ماه از سال گذشته و شرایط به صورت منطقی پیش نمی رود، بنابراین ما در صنعت مس امروز نیاز به تلاشی مضاعف داریم.

اخلاق حرفه‌ای به مس برمی‌گردد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهارکرد: اکنون، احیا و بازگرداندن اخلاق حرفه ای و سازمانی در شرکت مورد توجه است؛ من از احیا نام می برم چون جوهر این اصول در تک تک شما هست تنها منتظر یک تلنگر هستید.

وی افزود: ممکن است در طول دوره‌های مختلف حتی در دوره ما و قبل از ما، سیاستهایی و رفتارهایی اتفاق افتاده باشد که اخلاق حرفه‌ای از مسیر تعادل خارج شده است.

مراد علیزاده بیان کرد: نگاه من در استفاده از آدمها مشخص است؛ از افراد با گرایش‌های مختلف و مذاهب مختلف استفاده می‌شود و کاری به مباحث سیاسی نداریم.

وی با بیان این‌که در دوره انتقال دولت از سوی افراد مختلف، مدیران تحت بمباران‌های مختلف هستند، گفت: ما باید سعی کنیم خودمان به این بمباران کمک نکنیم. در جریان مشکلاتی که وجود دارد،هستم در جریان و برای همین آمده‌ایم تا این مسایل را حل کنیم.


روی فعالیت‌های پیشین خط قرمز نکشید


وی با تاکید بر این‌که عدم ثبات مدیریت در صنعت مس باعث شده که وضعیت این صنعت اینگونه باشدگفت: هر دولتی مدیری را انتخاب کرده و همه مدیران هم به دنبال تولید و توسعه بوده‌اند؛ ممکن است اتفاقات خاصی افتاده باشد اما نباید روی فعالیت‌های قبلی خط قرمز بکشیم.


مدیر عامل جدید شرکت مس اظهار کرد: هر کار منطقی که در دوره مدیران قبلی بوده، را ادامه می دهیم. اگر جایی اشتباهی شده، ما آن را تکرار نمی کنیم.

مهمترین برنامه، احیای اخلاق فردی است

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین اظهار کرد: به عقیده بنده، سطوح عرضی در شرکت بیش از حد گسترش یافته؛ که از افراد صاحب نظرمشورت گرفته تادر ساختار سازمانی تغییر ایجاد شودکه این دراولویت های بعدی است.


وی افزود: مهمترین موضوعی که اشاره می کنم احیای اخلاق فردی و جلوگیری از حب و بغض‌هاست؛ تا حالا هر اتفاقی افتاده، افتاده، گذشته همیشه چراغ راه آینده بود اما در آینده وقتی می خواهیم چراغ راه را جلویمان بگیریم نباید آلوده به حب و بغض باشد.


مرادعلیزاده، راستگویی، صداقت، درستی، درستکاری و پاکی را مهم‌ترین اصول اخلاقی دانست و اظهار کرد: تهمت زدن و دروغ گفتن و چنین مسایلی، سازمانها را به جایی می رساند که نمی‌توانند به هدف تعیین شده برسند.

مرادعلیزاده گفت: در واحدها و سازمانها مشکل زیاد هست از این لحظه به بعد بسته به اولویت آن راحل می‌کنیم. مهمترین هدف ما توسعه و تولید است که آن را در مسیر منطقی و خوشایندی باید پیش ببریم.

منبع:مس پرس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین