|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
امام جمعه جیرفت گفت: اگر تیم مذاکره کننده در برایر زیاده خواهی ها ایستاد رهبر معظم انقلاب اسلامی هم حضور دائمی در کنار این تیم داشتند که این مسله موجب تقویت تیم مذاکره کننده شد.
حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نماز جمعه جیرفت افزود: از تلاش تیم مذاکره کننده تشکر داریم و باید گفت دست شما درد نکند که ایستادگی قابل تحسینی را در برابر زیاده خواهی استکبار از خود نشان دادید تا منجر به صدور بیانیه پایانی شد.

وی گفت: در مورد مذاکرات دو موضوع نباید فراموش شود، اگر تیم مذاکره کنندگان در برابر جهان ایستادند آنچه باعث تقویت این گروه شد حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و معظم له حضور دائمی در کنار این تیم داشتند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هم تقویت کننده تیم مذاکره کننده و هم رسوا کننده دشمن بودند و ستون اصلی این مذاکرات رهبری بودند.

امام جمعه جیرفت گفت: مقاومت مردم هم در این مذاکرات نقش داشت زیرا مردم تحریم ها را تحمل کردند تا طرف مقابل را پای میز مذاکره کشاندند.

وی تصریح کرد: ما نباید شادی کاذب را بین مردم ایجاد کنیم شاید در این دو ماه آنها همه چیز را بر هم زنند و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها گفته اند که آنها قابل اعتماد نیستند.

حجت الاسلام کرمی پور گفت: هنوز رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ تبریکی را بیان نکردند و فرمودند اگر این مذاکرات نتیجه عالی داشته باشد وظیفه نظام است که جشن بگیرد، نه اینکه برخی به خیابان ها بیایند و رقص و پایکوبی کنند زیرا این افراد موجب می شوند تا دشمن سوء استفاده کند.

وی افزود: رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رییس جمهوری تاکید کردند که وحدت خود را حفظ کنید لذا یک بازی فوتبال نبوده که مردم به خیابان بریزند بلکه این یک کار اساسی بوده است.

خطیب جمعه جیرفت با بیان این که رهبری فرمودند باید در فضایی آرام به نتیجه برسیم گفت: باید توجه داشته باشیم که آمریکا قابل اعتماد نیست و روز به روز نسبت به دین اسلام زهرآگین تر خواهد بود و این باطن استکبار است.

وی اظهار کرد: سازشی نیست که ما بخواهیم با استکبار سازش داشته باشیم و حالا که مذاکرات به جایی رسیده باید هوشیار باشیم که کلاه سرمان نرود.

حجت الاسلام کرمی پور ضمن تشکر از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم سراسر دنیا در این راهپیمایی خشم خود را از اسرائیل به نمایش گذاشتند.

وی به وظایف شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: نظارت بر قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود یکی از این وظایف است که بعد از تصویب به شورای نگهبان برای تایید ارجاع می شود.

امام جمعه جیرفت گفت: نظارت بر انتخابات از دیگر وظایف شورای نگهبان است و در مرحله بعد هم تفسیر قانون اساسی بر عهده این شوراست.

وی بیان کرد: شورای نگهبان ضامن سلامت و امنیت سیاسی است و این بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به انتظارات مردم از شورای نگهبان گفت: مردم از شورای نگهبان می خواهند کسانی که در برابر جمهوری اسلامی ایستادند و توبه هم نکرده اند اجازه عرض اندام به این افراد داده نشود.

حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند شورای نگهبان اجرای قانون و کشف حقیقت را برای مردم بیان کند.

وی گفت: برخی افراد که دو پهلو حرکت و هر لحظه به یک طرف تمایل پیدا می کنند این افراد به درد مجلس نمی خورند.

وی افزود: افرادی هم خاکستری هستند که نه تمایل به نظام و نه به سمت اصحاب فتنه تمایل دارند لذا شاید برخی این افراد را بخواهند به صحنه بیاورند که باید این افراد تایید صلاحیت نشوند.

امام جمعه جیرفت گفت: جذب حداکثری برای نظام در تایید صلاحیت ها جایی ندارد زیرا اگر موشکافانه این تایید صلاحیت ها صورت گیرد مردم هم حضوری حداکثری خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر افزود: این عید هم عید عبادت و هم عید سیاست است و به همین دلیل این عید همانند نماز جمعه دو خطبه عبادی و سیاسی دارد و نماز این عید فردا در مصلای جیرفت برگزار می شود.

حجت الاسلام کرمی پور گفت: 27 تیرماه سال 1368 پذیرش قطعنامه شورای امنیت بود که شورای امنیت زمانی اقدام به تدوین این قطعنامه کرد که عراق تضعیف شده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین