»
کد خبر: ۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
تیتر اول رسانه‌های ترکیه همانند سایر رسانه‌های جهان به سخنرانی حسن روحانی، رییس‌جمهور کشور مان در سازمان ملل اختصاص داشت.
خبرگزار آناتولی ترکیه در گزارشی با عنوان "انتخابات ایران امیدی برای برقراری صلح جهانی است" با اشاره به اظهارات حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: سخنرانی روحانی در سازمان ملل همراه با اولین‌ها بود.

هم‌چنین روحانی در سخنرانی خود با تاکید بر صلح پایدار در سراسر جهان اعلام کرد که در زندگی مدرن امروزی خشونت و افراط‌گرایی جایی ندارد.

هم چنین بی.بی.سی ترک با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور ایران مبنی بر آمادگی این کشور برای مذاکرات آورد: ایران اعلام کرد که درباره موضوع هسته‌یی شفافیت کامل از خود نشان می‌دهد.

سی.ان.ان ترک در تحلیلی با اشاره به سخنرانی حسن روحانی در شصت و هشمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: همگان منتظر سخنرانی رییس‌جمهور جدید و میانه‌روی ایران بودند. نماینده آمریکا برای اولین در طول سی و اندی سال گذشته سخنرانی ایران در سازمان ملل را تحریم نکرده و به سخنان رییس‌جمهور ایران با دقت گوش داد. تنها نماینده اسراییل به هنگام سخنرانی نشست را ترک کرد.

روزنامه استار - چاپ ترکیه نیز در گزارشی آورد: رییسان‌جمهور ایران و آمریکا در سخنرانی‌های خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل پیام‌های مهمی درباره موضوع هسته‌یی ارائه کرده و برای انجام مذاکرات در یک چارچوب مشخص اعلام آمادگی کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین