کد خبر: ۵۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
شهیندخت مولاوردی بعد از ظهر چهارشنبه این مطلب را اعلام کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با انجمن حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند و این معاونت امضا شده در سال جاری این طرح صرفا در شش استان کمتر برخوردار کشور اجرا می شود.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در حاشیه دیدار سفیر ترکیه در تهران در باره آخرین وضعیت طرح توانمندسازی اقتصادی خانواده های زندانیان نیازمند گفت: طرح حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند از سال آینده در سراسر کشور اجرایی می شود.

شهیندخت مولاوردی بعد از ظهر چهارشنبه این مطلب را اعلام کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با انجمن حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند و این معاونت امضا شده در سال جاری این طرح صرفا در شش استان کمتر برخوردار کشور اجرا می شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در باره دلایل محدود شدن این طرح به شش استان و دلایل انتخاب این استان ها هم گفت: که با توجه به نبود اطلاعات جامع از وضعیت زندانیان نیازمند در کشور مرحله نخست این طرح محدود به خانواده های زندانیان نیازمند در شش استان کمتر برخوردار کشور محدود شد که هم اکنون این تفاهم نامه وارد فاز اچرایی شده و ان شا ا... از سال آینده این طرح به صورت ملی وسراسری در کشور اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این طرح با کمک انجمن حمایت از خانواده های زندانیان ، خانواده های زندانیان نیازمند شناسایی و کمک های آموزشی و حرفه آموزی مورد نیاز آنان برای دست یابی به اشتغال پایدار بر این اساس پی گیری و به هیچ وجه پرداخت کمک های مادی هدف گذاری نشده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در دیدار با رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران هم با اشاره به تفاهم نامه امضا شده میان دو کشور در زمینه همکاری برای توانمندسازی زنان در اقتصاد خانواده و جامعه هم از مسوولان ترکیه ای برای شرکت در همایش و نمایشگاه بین المللی که در همین زمینه در شهریورماه امسال در تهران برگزار می شود دعوت کرد.

مولاوردی برگزاری این همایش و نمایشگاه بین المللی را نیز در راستای همین تفاهم نامه و توانمندسازی زنان در اقتصاد خانواده ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: طرف ترکیه ای نیز در راستای اجرایی شدن این تفاهم نامه گام های جدی تری بردارد.

معاون زنان در امور خانواده ریاست جمهور ی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری ابراز امیدواری کرد تا در این دوره سهم و نقش زنان ایرانی در ترکیب مجلس آینده بهبود یابد و نقش و حضور زنان ایرانی در مجلس شورای اسلامی همانند زنان در انتخابات این دوره مجلس ترکیه پررنگ تر باشد.

وی با اشاره به وضعیت زنان ایرانی گفت: زنان ایرانی مانند زنان ترکیه ای هنوز فاصله زیادی تا شرایط مطلوب دارند ولی در سال های اخیر در نتیجه تلاش های صورت گرفته توانسته اند به جایگاه شایسته تری دسترسی پیدا کنند.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین به انتخاب نخستین زن سفیر در ایران اشاره کرد و گفت: به زودی نخستین زن ایرانی سفیر به محل خدمتش اعزام خواهد شد و با توجه به جذب و استخدام شمار قابل توجهی از زنان تحصیل کرده در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به حضور گسترده تر زنان در عرصه های مختلف سیاست خارجی کشورمان امیدوار هستیم.

در این دیدار رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران از مولاوردی برای بازدید از ترکیه دعوت کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین