|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۰
کد خبر: ۵۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی (فتا) استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که از حساب بانکی دوستش اقدام به پرداخت قبوض خود می کرد؛ خبر داد.
به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ اکبر امینی گفت: با مراجعه و ارائه شکواییه شهروند همدانی مبنی بر برداشت غیرمجاز یک میلیون و 730 هزار ریال از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد برداشت ها به صورت پرداخت قبوض بوده و نتیجه تراکنش آن از طریق پیامک بانک به اطلاع شاکی رسیده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان اضافه کرد: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگردهای پلیسی فردی با هویت مشخص را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ امینی بیان کرد: در بازجویی، متهم در مواجهه با مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و عنوان کرد که با شگردهای خاص اطلاعات حساب بانکی دوستش را سرقت و قبوض خود را با آن پرداخت کرده است.

وی بر ضرورت فعال سازی سامانه پیامکی حساب بانکی برای اطلاع دقیق از تراکنش های انجام شده تاکید کرد و گفت: شهروندان علاوه بر انتخاب رمزهای عبور قوی، به صورت دوره ای رمز خود را تغییر دهند.

20 متخلف در سه ماه نخست امسال توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین