|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۵۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
شبکه خبری المیادین روز دوشنبه گزارش داد: بازارهای ایران به موازات مذاکرات سیاسی و فنی هسته ای در وین آماده باز کردن درها به روی شرکت های جهانی است.
به گزارش المیادین، زمان زیادی به باز شدن بازارهای ایران به روی شرکت های خارجی نمانده است.

به همین منظور وزارت نفت ایران قرار است نمونه جدیدی از قراردادهای نفتی بین المللی را به شورای وزیران ارائه دهد.

برپایه این گزارش، شرکت های خارجی با اشتیاق فراوان توافق هسته ای ایران را با کشورهای مذاکره کننده دنبال می کنند چرا که در صورت توافق به آنها اجازه ورود به این بازار بزرگ داده می شود.

چنانچه بین ایران و کشورهای مذاکره کننده گروه 1+5 درباره برنامه های هسته ای ایران توافقی صورت گیرد و تحریم های بین المللی در طول چند ماه لغو شود، درهای بزرگترین تولید کننده سوخت در جهان به روی سرمایه گذاران خارجی بازخواهد شد.

قرار داد جدید شامل اکتشاف، تولید، توسعه و تشویق شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق با خطر بالا و تشویق انتقال تکنولوژی و شفافیت مالی در کشوری است که شرکت ملی فرآورده های نفتی آن بزرگترین ناوگان تانکرهای غول پیکر در جهان را در اختیار دارد.

برپایه این گزارش، تهران از فوریه گذشته تلاش کرد تا شرایط قرار دادهای نفتی بین المللی را به منظور جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی که از زمان تشدید تحریم ها در سال 2012 به حالت رکود در آمده بود، بهبود بخشد.

از آن زمان تا کنون شرکت های جهانی نفتی و توزیع کالا هیات هایی را به تهران اعزام کردند تا در صورت لغو تحریم ها زمینه را برای سرمایه گذاری های احتمالی آماده کنند.

مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای گروه 1+5 که قرار بود در ضرب الاجل 9 تیر به پایان برسد یک هفته دیگر به منظور گفت و گوهای بیشتر و حل اختلافات موجود تمدید شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین