کد خبر: ۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۲
نخستين روز مسابقات ليگ جهاني کاراته در شهر استانبول ترکيه با کسب هشت مدال رنگارنگ (2طلا، 5نقره و يک برنز) براي نمايندگان کاراته ايران همراه شد.

 مسابقات ليگ جهاني کاراته، پيش از ظهر امروز (شنبه) با حضور نمايندگان 38کشور در شهر استانبول ترکيه و با حضور بسياري از مدال آوران جهاني و قاره اي آغاز شد.

اکثر نمايندگان ايران در روز نخست اين پيکارها عملکرد خوبي داشتند و کادر فني را به مسابقات پيش رو اميدوار کردند.

بهمن عسگري ملي پوش ايران در مسابقات جهاني 2012پاريس توانست در وزن منهاي 75کيلوگرم در ديدار پاياني سعيد حسني پور ديگر نماينده کشورمان را 3بر يک شکست داده و به مدال طلا دست يابد و حسني پور نقره اي شود.

عسگري و حسني پور که براي رسيدن به ترکيب اصلي تيم ملي کاراته ايران در چند ماه اخير رقابت حساسي داشته اند، در تاتامي استانبول نيز تمام تلاش خود را براي اثبات شايستگي هاي خود به کادر فني به کار بستند.

محمدحسين اکرام زاده عضو تيم اميد ايران، ديگر نماينده کشورمان در وزن منهاي 75کيلوگرم بود که با يک پيروزي و يک شکست به کار خود پايان داد.

سجاد گنج زاده در وزن به اضافه 84کيلوگرم، دومين طلايي ايران در ترکيه لقب گرفت که با نمايشي خيره کننده به خوبي نشان داد در عين جواني از تجربه بين المللي خوبي برخوردار است و مي تواند کوميته کاي قابل اعتمادي باشد. اوج هنرنمايي وي در اين مسابقه ها، شکست دادن شاهين آتاموف‌ کاراته کاي نام آشناي جمهوري آذربايجان بود.

در وزن منهاي 84کيلوگرم، ذبيح الله پورشيب که با نظر کادر فني يک وزن پايين تر به روي تاتامي رفت، به مدال نقره رسيد.

در کوميته زنان نيز در وزن منهاي 61کيلوگرم، پگاه زنگنه کاپيتان تيم کاراته زنان کشورمان به مدال برنز رسيد و طراوت خاکسار عضو تيم اميد ايران در اين وزن به مدال نرسيد.

دلارام دوستي در وزن منهاي 68کيلوگرم با شکست در ديدار پاياني مقابل رزيتا عليپور از تيم منتخب سبک شوتوکان JSKA شکست خورد و به مدال نقره رسيد. عليپور در اين پيکارها عملکرد خوبي داشت و سميرا ملکي پور ديگر ملي پوش کشورمان را هم در مراحل ابتدايي مغلوب کرد.

در کاتاي انفرادي مردان، فريد حقيقي که در چند ماه اخير مصدوميت سختي را پشت سر گذاشته است و فقط چند روز تمرين مناسب داشت، به مدال نقره رسيد و در کاتاي انفرادي زنان

هم نگين باقري‌ نقره اي شد و نشان داد مي تواند در ميادين بزرگ موفق باشد.

البته بايد در اين ميان به شکست دور از انتظار مهدي سلطاني در وزن منهاي 84 کيلوگرم برابر نماينده مقدونيه در دور نخست اشاره کرد که باعث نگراني کادر فني شد.

ليگ جهاني کاراته در ترکيه، فردا شب (يکشنبه) به پايان مي رسد.

اسامي مدال آوران تيم ايران در روز نخست:

طلا:

وزن منهاي 75 کيلوگرم: بهمن عسگري/ کوميته مردان

وزن به اضافه 84 کيلوگرم:‌ سجاد گنج زاده/ کوميته مردان

نقره:

فريد حقيقي/ کاتاي انفرادي مردان

نگين باقري/ کاتاي انفرادي زنان

وزن منهاي 68 کيلوگرم: دلارام دوستي/ کوميته زنان

وزن منهاي 75 کيلوگرم: سعيد حسني پور/ کوميته مردان

وزن منهاي 84 کيلوگرم: سجاد گنج زاده/ کوميته مردان

برنز:

وزن منهاي 61 کيلوگرم: پگاه زنگنه/ کوميته زنان


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین