|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
استاندار زنجان گفت: انتخابات امسال باید مجالی برای تقویت همدلی و همبستگی بین دولت و ملت باشد.
جمشید انصاری روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یکی از علل توجه ویژه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری خواند.

وی یادآور شد: سال برگزاری انتخابات سالی است که عده ای برای اثبات خود به نفی دیگران و گذشته می پردازند که این روند اختلافاتی را بین نامزدها و طرفداران آنها برای کسب رای ایجاد می کند که منجر به تخریب دیگران و برخی دلخوری ها می شود که تا مدت ها ادامه می یابد.

انصاری تاکید کرد: کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند نباید به تخریب دستارودهای کشور و حتی تخریب یکدیگر بپردازند بلکه برای اثبات خود باید نقاط قوت خود را بیان کنند تا بدین طریق از همدلی ها کاسته نشود.

استاندار زنجان با تاکید بر این که همدلی و همزبانی از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان ضرورت بین ملت و دولت بیان شده است، تصریح کرد: در بیان رهبری دولت مفهومی عامتر از قوه مجریه دارد و منظور دستگاه حاکمه و همه کسانی است که امور مردم در دست آنان است.

انصاری خاطرنشان کرد: مشکلات کشور موجب شده است رهبر معظم انقلاب همدلی و همزبانی بین دولت و ملت را به صورت جامع مطرح کنند.

وی با تاکید بر این که لطماتی به لحاظ فرهنگی در کشور وجود دارد که باید به طور جدی به آن پرداخته شود، گفت: نباید ملت را از این گردونه خارج کرد و مهمتر از آن نباید در ایجاد همدلی و همزبانی دولت را به درون قوا تقلیل داد بلکه تمام ارکان نظام باید همدل باشند.

استاندار زنجان گفت: برای تقویت این همدلی و همزبانی باید تلاش کنیم مردم به شرایط، مقتضیات و امکانات کشور آشنایی دقیق تری پیدا کنند.

انصاری اظهار کرد: بیان تصمیمات و تشریح محدودیت های موجود برای مردم موجب متناسب شدن آستانه توقع آنان با امکانات دولت می شود.

وی همچنین بر لزوم برنامه ریزی و اقدامات دولت و نهادهای دولتی براساس توجه به اولویت نیازهای مردم تاکید کرد و یادآور شد: اولویت گذاری صحیح در این خصوص به مفاهمه ای مشترک بین دولت و ملت و قانع شدن مردم از عملکرد نهادهای دولتی منجر می شود.

انصاری گفت باید در مسایل اساسی کشور همچون مسایل هسته ای و یارانه ها نیز مفاهمه ملی تقویت شود تا عده ای قلیل برداشت های خود را جایگزین برداشت های عموم مردم نکنند.

استاندار زنجان همچنین بر لزوم تقویت همبستگی های خرد و پرهیز از اقداماتی که به همبستگی کلان لطمه می زند، تاکید کرد و افزود: برخی رفتارها همبستگی کلان را تضعیف می کند که باید از آن اجتناب شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین