کد خبر: ۵۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
سرمربی تیم بسکتبال مهرام با عذرخواهی از 3 بازیکن جوان تیم خود گفت: به نظرم شاهین طبع صلاحیت مربیگری تیم ملی را دارد و باید انتخاب شود. حالا وقت مربی خارجی نیست.
مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام در مخالفت با انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان به خبرنگار حوزه بسکتبال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مربیان بسکتبال با کارهای بزرگی که کرده اند، افتخار ورزش ایران هستند. این مربیان انرژی و وقت گذاشته اند تا بسکتبال ایران به این درجه رسیده است بنابراین حق آنها مربیگری تیم ملی بود.

وی در مورد اینکه آیا مخالف انتخاب شاهین طبع برای سرمربیگری تیم ملی بود؟ تاکید کرد: نظر من این بود که هر فردی با اعتقادات خود زندگی می کند. اگر بعد از 45 سال که فرد به تکامل می رسد، نظرات او 180 درجه تغییر کرد، به نظرم باید شک کرد اما در حال حاضر مربیان مورد نظر ایرانی را به 3 نفر محدود کرده اند که صلاحیت اداره تیم ملی را دارند. حالا اگر به هر دلیلی من نیستم، بازی های خود را شانسی می برم؛ صلاحیت ندارم و افتخاراتم با حمایت دیگران بوده است و گزینه های دیگر نیستند، شاهین طبع که صلاحیت دارد باید این کار را انجام دهند و او را انتخاب کنند.

همه باید از گزینه ایرانی حمایت کنند

هاشمی ادامه داد: آوردن مربی خارجی در این شرایط کار پسندیده ای نیست. مربی ایرانی بهترین گزینه است و همه باید حمایت کنند.

سرمربی مهرام در مورد بازیکنان تیم ملی گفت: بازیکنان بزرگی مثل حامد حدادی، صمد نیکخواه و اوشین ساهاکیان در بسکتبال خود داریم. خواهشم از مسئولان و تمام رسانه ها و اهالی بسکتبال این است که بازیکنان خود را زود پیر نکنیم. بگذاریم که خود آنها پیر شوند. هنوز می توان کارهای بزرگی در کنار این بازیکنان انجام داد.

داورپناه بهترین فصل خود را گذراند

وی افزود: در کنار بازیکنانی که گفتم، نفرات با تجربه ای دارم که سال ها در سطح بالایی بازی کرده اند. نفراتی مثل مهدی کامرانی، حامد آفاق، سعید داورپناه که امسال بهترین فصل بازیگری خود را انجام داد و اصغر کاردوست که در کنار آن بازیکنان بزرگ قرار دارند.

هاشمی گفت: تعدادی بازیکن جوان هم هستند که در هر حال طی 2 تا 3 سال آینده به بازیکنان خوب تیم ملی تبدیل می شوند. نفراتی مثل امیر صدیقی، وحید دلیرزهان و محمد اوجاقی که بازیکنان بزرگی هستند.

خودم را به خاطر 3 نفر نمی بخشم

سرمربی مهرام در پاسخ به اینکه بازیکنان مذکور امسال در تیم باشگاهی خود زمان بازی زیادی نگرفتند، تاکید کرد: این نقطه سیاه مربیگری امسال من است. البته تمام این ها در لیگ ملی بازی کردند و در قهرمانی تاثیرگذار بودند اما به خاطر اینکه در مرحله پلی آف از اوجاقی، صدیقی و دلیرزهان کم استفاده کردم، خودم را نمی بخشم.

وی افزود: به خاطر مسئولیتی که روی دوشم بود، سعی داشتم که همواره برد به دست بیاورم. این اشتباه 100 درصد بود. نوعی محافظه کاری انجام دادم که فضا برای پلی آف کمتر شد. قبل از نقد کسی اول خودم نقد می کنم و از خودم ناراحتم. البته رفتن امیر صدیقی به نیروی زمینی هم در افت او موثر بود چون در فینال غرب آسیا 2 سال قبل خودم به او زمان زیادی بازی دادم. دلیرزهان برای خود پدیده ای است و محمد اوجاقی در صورت کار کردن روی حمل توپ در حمله و دفاع بی نظیر است.

هاشمی تاکید کرد: خدا را به شهادت می گیرم که در پلی آف لیگ حرفه ای از دیدن روی این بازیکنان خجالت می کشیدم. نقد شما را در مورد آنها می پذیرم. وقتی قهرمانی را گرفتیم، شادی برد را داشتم اما بازی ندادن این بازیکنان همیشه ناراحتم می کرد. در هر حال مربیان هم انسان هستند و مسئولیت باشگاه را برای کسب برد دارند، به همین دلیل از چیزهایی چشم می بندند. امیدوارم این بازیکنان که بسیار با استعدد و از نظر اخلاقی بی نظریند، اشتباه مربی خود را ببخشند. مطمئنم بسکتبال در آینده به آنها افتخار می کند.

تیم ملی قهرمان آسیا می شود

هاشمی در مورد جام ملت های 2015 آسیا گفت: اعتقاد قلبی من این است که تیم ملی شانس اول قهرمانی آسیا است. البته 100 درصد میزبان نمی گذاریم چون به هر حال ورزش است و آسیب دیدگی و مسائل دیگر وجود دارد اما بی تردید باید به راحتی قهرمان آسیا شویم. مطمئنم که به المپیک می رویم. اگر کسی چیز دیگری می گوید به خاطر این است که پتانسیل بسکتبال ما را نمی شناسد.

نبود مهرام سرسره ای برای بسکتبال ایران است

سرمربی مهرام در مورد باشگاه خود تاکید کرد: بعد از قهرمانی فرصت گفتن برخی چیزها نشد. موفقیت برای مجموعه ای از افراد است. به خاطر امسال از باشگاه، مدیرعامل، هیئت مدیره، سرپرست، بازیکنان، پزشک، تدارکات و تمام عوامل باید تشکر کنم که اگر نبودند هیچ اتفاقی نمی افتاد. من کوچکترین نقش را در قهرمانی داشتم. بزرگترین نقش را این مجموعه داشت.

وی افزود: امیدوارم بسکتبال ایران با بودن مهرام روزهای خوبی را سپری کند. بسکتبال ما بدهکار این چند سال است. کاری به این ندارم که من در ادامه هستم یا نیستم، طی چند سال گذشته قهر کردم، رفتم و برگشتم. چیزی که بین من و خدا است، بسکتبال ما مدیون باشگاه هایی مثل مهرام است. باید احترام آنها نگه داشته شود. ترغیب و تشویق شوند چون نبود آنها سرسره ای برای بسکتبال ایران است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین