|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یکشنبه اعلام کرد: هوای کلان شهرهای تهران، کرج، اهواز، تبریز، اصفهان و مشهد در شرایط سالم قرار دارد.
از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گردوغبار از ساعت هشت صبح 30 خرداد تا هشت صبح 31 خردادماه نشان می دهد به دلیل وجود پوشش ابر در منطقه جنوب شرقی کشور تحلیل وضعیت در این منطقه امکان پذیر نیست.

همچنین از حدود ساعت 16 روز گذشته، گردوغبار رقیقی در محدوده رشته کوه های زاگرس و البرز و کوهپایه های آن، محدوده استان های غربی و نوار مرزی مانند خوزستان، کرمانشاه، ایلام و منطقه کوهستانی شمال غربی کشور پدیدار شد و تا اوایل صبح امروز افزایش غلظت داشت و با همان شرایط در ساعت هفت صبح امروز مشاهده شد.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو روز یکشنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 6 متر بر ثانیه (22کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی نیز هفت درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران صاف، با بیشینه دمای 38 و کمینه دمای 26 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول صاف، در بعدازظهر وزش باد و افزایش ابر، 24 ساعت دوم صاف، در بعدازظهر وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر و 24 ساعت سوم صاف و غبار صبحگاهی و در شهرهای جنوبی باد و گردوخاک پیش بینی شده است.

به گفته وی، دمای کنونی تهران 39 درجه سانتیگراد، هوا صاف و جهت باد جنوب شرقی گزارش شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین