|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور به اتباع افغانی هشدار داد: مدارک آمایش اتباع افغانی تا ۱۵ شهریور ماه اعتبار داشت که با دستور وزارت کشور احتمال تمدید وجود دارد ولی اگر با درخواست تمدید این فرصت از سوی دولت افغانستان موافقت نشود نیروی انتظامی باید تمامی اتباع را از کشور خارج کند.
عزیز کاظمی با بیان اینکه آخرین مهلت تمدید اعتبار مدارک آمایش پناهندگان عراقی۳۱ شهریور ماه سال جاری است گفت: اتباع عراقی اگر تا مهلت تعیین شده به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل صدور مدرک شناسایی رجوع نکنند به دلیل انقضاء اعتبار، بعنوان اتباع غیرمجاز محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین اعتبار کارتهای طرح آمایش اتباع افغانی تا ۱۵ شهریور ماه بوده و هم اکنون این اعتبار به پایان رسیده است. بر این اساس حدود ۸۴۰ هزار افغانی در کشور غیرمجاز محسوب شده و باید کشور را ترک کنند. البته مقامات مسئول در افغانستان درخواستی به وزارت کشور ایران ارائه کرده اند تا این مهلت تمدید شود ولی هنوز وزارت کشور نتیجه و پاسخ نامه را اعلام نکرده است.

عزیزکاظمی در پاسخ به اینکه آیا برای خروج اتباع غیرمجاز با نیروی انتظامی هماهنگیهای لازم به عمل آمده است گفت: طی تفاهم نامه ای که با ناجا داریم تا وقتی که وزارت کشور اعلام نکرده است نیروی انتظامی نباید برای خروج اتباع اقدام کند.

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور در ادامه از برگزاری نشست چهارجانبه ایران، کمیساریاری پناهندگان سازمان مل
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین