»
نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس:
کد خبر: ۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
ابراهیم نکو گفت: رئیس‌جمهور در عرصه بین‌المللی باید در شان ملت ایران عمل کرده و دیپلماسی نرمش قهرمانانه را در دستور کار قرار دهد.
ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به ایام هفته دفاع مقدس گفت: در جنگی که صدام با حمایت استکبار جهانی علیه کشورمان به راه انداخت ملت ایران قدرت خود را به رخ جهانیان کشید و با دلاوری‌های خود دشمن را رسوا و بدنام کرد.

نکو خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: همانطور که ملت ایران با لبیک به منویات رهبری و حضور در انتخابات حماسه سیاسی را خلق کرد و نمایندگان مردم با رای اعتماد به کابینه این حماسه را تکمیل کردند هم‌اکنون انتظار می‌رود که با اتخاذ تصمیمات صحیح و علمی نسبت به رفع دغدغه‌های آنان از جمله بیکاری اقدام شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان افزود: مردم می‌خواهند برای حل مشکلات کشور نسخه جدیدی صادر شود.

وی در ادامه با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی افزود: رئیس‌جمهور باید در عرصه بین‌المللی با دیپلماسی صحیح که در شان ملت ایران است عمل کنند و راهکار نرمش قهرمانانه را با ظرافت در دستور کار قرار دهد.

نکو با بیان اینکه نرمش قهرمانانه به معنای امتیاز دادن نیست تصریح کرد: این راهکار به معنای دادن پیام صلح و همکاری به جهان است.

نماینده رباط‌ کریم و بهارستان اضافه کرد: ملت ایران از آقای روحانی انتظار دارد از جایگاه بزرگی و قدرت ملت ایران و توان کشورمان برای برقراری صلح در مجمع عمومی سازمان ملل سخن بگوید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود با اشاره به مشکلات و کمبودهای حوزه‌ انتخابیه‌اش موضوع کمبود فضای آموزشی در شهرستان رباط‌کریم و بهارستان را یادآور شد و تصریح کرد: هم‌اکنون 95 درصد مدارس شهرستان دو نوبته بوده و دانش‌آموزان شهر جدید پرند نیز مجبورند برای تحصیل به شهرستان‌های همجوار بروند که این موضوع باعث ایجاد مشکلات می‌شود.

نکو سرانه ورزشی حوزه انتخابیه خود را 30 سانتی‌متر برای هر نفر عنوان کرد و اظهار داشت: این فضا برای ورزش در حالت سرپوشیده 2 سانتی‌متر است که انتظار می‌رود نسبت به تکمیل پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری ورزشگاه رباط کریم اقدام شود.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی همچنین از وزیر کشور درخواست کرد به دلیل عدم تناسب جمعیت حوزه انتخابیه‌اش با مساحت این حوزه نسبت به افزایش مساحت از طریق تغییر تصمیمات کشوری اقدام کند.

وی عدم توازن پراکندگی ادارات دولتی در سطح حوزه انتخابیه‌اش را یادآور و اضافه کرد: این موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده و از وزارت کشور انتظار می‌رود نسبت به افزایش و ارتقاء سطح ادارات اقدام کنند.

نکو ادامه داد: برای ارتقاء سطح امنیتی شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان انتظار می‌رود تا افزایش اختیارات فرماندهی انتظامی انجام و نسبت به افزایش پاسگاه‌های انتظامی اقدام شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات حمل و نقل در حوزه انتخابیه‌اش افزود: با توجه به کارگر نشین بودن منطقه و تردد فراوان در مسیر‌های بین شهری از وزارت راه می‌خواهیم دستور لازم را برای تکمیل خط مترو پرند انجام دهد و همچنین درخواست دارم که خط مترو حرم مطهر در شهرستان رباط کریم نیز ایستگاه داشته باشد.

وی در ادامه خواستار تکمیل هرچه سریعتر فازهای بعدی فرودگاه امام شد و اظهار داشت: پس از تکمیل این فازها می‌توان بخشی از درآمد آن را برای توسعه به مردم منطقه تخصیص داد.

نکو از رئیس‌جمهور درخواست کرد تا اعتبارات جداگانه‌ای را برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان تخصیص دهد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در پایان از وزیر صنعت خواست تا نسبت به پرداخت بدهی شرکت‌های خودروساز به کارگران و کارگاه‌های شهرستان اقدام کنند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین